Backman (١٩٩٩) هشت مرحله شناسایی كردن، تسخیر كردن، انتخاب كردن، ذخیره كردن، پخش كردن، به كار بردن، ایجاد كردن و تجارت كردن را برای فرایند مدیریت دانش پیشنهاد داده است.
Backman؛ هشت مرحله زیر را برای فرایند مدیریت دانش پیشنهاد داده است:
• شناسایی كردن: تعیین صلاحیت های درونی، منبع استراتژی، قلمرو دانش؛
• تسخیر كردن: رسمی كردن دانش موجود؛
• انتخاب كردن: تعیین ارتباط دانش، ارزش و دقت، رفع دانش های ناسازگار؛
• ذخیره كردن: معرفی حافظه یكی شده در مخزن دانش با انواع الگوهای دانش؛
• پخش كردن: توزیع دانش برای استفاده كنندگان به طور خودكار بر پایه علاقه و كار و تشریك مساعی دانش در میان گروهها؛
• به كار بردن: باز یافتن و استفاده دانش در تصمیم گیریها، حل مسائل، خودكار كردن و پشتیبانی كار و مددكاری شغل و آموزش؛
• ایجاد كردن: تولید دانش جدید در حین تحقیقات، تجربه كردن كار و فكر خلاق؛
• تجارت كردن: فروش و معامله، توسعه و عرضه كردن دانش جدید به بازار در قالب محصولات و خدمات.
0 نظر