کتابخانهها نقش مهمی در توسعه و اصلاح دانشی که روز به روز در حال گسترش است، ایفا میکنند. تمایلات روبه رشد نسبت به مدیریت دانش تمامی ابعاد و اهداف یک کتابخانه را دربر میگیرد. مدیریت دانش نیازمند روشهای مکمل بهخوبی سازماندهی شدهای در خصوص نحوه اداره کردن، انتقال سریع اطلاعات به پرسنل و رفتار آنان، است. این امر نیازمند رشد متمرکز سیستمها و سرویسهای اطلاعاتی منحصر به کاربران کتابخانه در سطح فردی است. چرا که یک فرد کاردان در کتابخانه، ایدهی جمعآوری و سیستماتیک کردن اطلاعات در دسترس را در نظر دارد. به دلیل توسعه فناوری اطلاعات و کاربرد آن در حیطه علم اطلاعات و دانش شناسی، درک فعلی از مدیریت اسناد به مدیریت اطلاعات تغییر یافته است و هنوز دوباره تغییرات به سمت مدیریت دانش است. در این محتوای آموزشی، عناوین:
- مفاهیم پایه مدیریت دانش
- تشریح انواع دانش
- تعاریف مدیریت دانش
- رویکردهای مدیریت دانش
- هدف مدیریت دانش
- مزایای مدیریت دانش
- کتابداری و مدیریت دانش
تشریح شده است.
جهت دریافت محتوای فایل آموزشی، در زمان ثبت نام حتما پست الکترونیکی خود را وارد نمایید تا محتوا به آدرس ایمیل شما ارسال گردد.
این دوره، متشکل از عناوین آموزشی مفاهیم پایه مدیریت دانش، تشریح انواع دانش، تعاریف مدیریت دانش، رویکردهای مدیریت دانش، هدف مدیریت دانش، مزایای مدیریت دانش و کتابداری و مدیریت دانش میباشد.
0 نظر