کتاب هنر دستیابی به شما کمک میکند تا به جای حسرت خوردن و یک جا نشستن، به سمت اهداف خود حرکت کنید. این کتاب راهکارهایی عملی در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید از سردرگمی نجات پیدا کنید و برای رسیدن به اهداف خود اقدام کنید.
این کتاب دربارهی پرورش رهبران اصیلی است که به ارزشها و باورهای درونی خودشان باور دارند. این کتاب میگوید این ارزشها و باورهای درونی، مثل یک قطب نماست و شمال حقیقی قطبنما همان مقصدی است که باید در طول زندگی به سمت آن حرکت کنید.
در این کتاب چالشها و دلایل ناکارآمدی مدیریت استراتژیک متعارف و کلاسیک بررسی می شود سپس ویژگیهای مدیریت استراتژیک آرمانی توضیح داده می شود.
این کتاب تلاش کرده تا مفهوم تفکر استراتژیک را به اصول و تکنیکهایی تفکیک کند که آموختنی و تکرارکردنیاند. به شکلی که بعد از خواندن این کتاب دیگر مفاهیم تفکر استراتژیک برای شما دشوار یا غیرقابل فهم نخواهد بود.
نویسنده در این کتاب به ما میآموزد که استراتژی واقعا چیست و برای این که بتوانیم یک استراتژی خوب تدوین کنیم چه کاری باید انجام دهیم
در این کتاب جعبه ابزاری غنی به استراتژیستها پیشنهاد میشود. از تاریخهای معکوس بگیرید تا تونل باد. از تحلیل لایهای علتها تا تست لیتموس، از نردبان پرسش تا وکیل مدافع شیطان، از پنج نیروی رقابتی تا هفت اس مکنزی.
این کتاب برای هر مدیری است که مسئولیت بخشهای مختلف کسب و کار را بر عهده دارد. این کتاب همچنین برای هر دانشجو، مشاور یا مدیر تازهکارتری است که میخواهد با چالشهایی که مدیران گروه با آنها مواجه میشوند و نحوۀ تصمیمگیریهای این مدیران در مواجهه با چنین چالشهایی آشنا شود.
کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشتههای فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات معرفی گردید.
کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی یک راهنمای مدیریتی برای سازمان شماست که با کمک آن خواهید توانست به سوددهی بیشتری در کسب و کار خود برسید. در این اثر جی بارنی و ویلیام هسترلی با ارائهی چارچوبی ساده و کارآمد به تجزیه و تحلیل منابع سازمانی در جهت ایجاد رقابتی پایدار پرداختهاند.
کتاب مدیریت استراتژیک با رویکرد بهبود نوشتهی فرهاد آریاتبار، به صورت جامع و کاربردی موضوعاتی مانند تحلیل نقاط قوت و ضعف داخلی، ارزیابی استراتژی، توانمندسازی و مشارکت کارکنان، اثرات فناوری بر محیط کار، افزایش رضایت شغلی و... را مورد بررسی قرار میدهد که باعث حل بسیاری از مشکلات در سازمانها خواهد شد.
نویسنده در کتاب حاضر با نگاهی بر نقش مدیریت و رهبری سازمانی در مدیریه کیفیت و رهبری کیفی سازمان پرداختهاند. گفتنی است، هوش هیجانی عبارت است از مجموعهای از دانشها و تواناییهای هیجانی و اجتماعی که قابلیت کلی انسان را در پاسخ به نیازهای محیطی تحت تاًثیر قرار میدهد
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکتها و سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی، وقت،انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی و راهبردهای اساسی سازمانهای خود میکنند ولی اکثر آنها از عدم اجرای مطلوب استراتژی های خود سخن میگویند.
به باور نویسندگان کتاب «استراتژی اقیانوس آبی» کسب و کارها باید به جای ورود به بازارهای پررقابت (اقیانوس سرخ) وارد فضای بازار نامحدود و کم رقابت (اقیانوس آبی) شده و دست به خلق تقاضا بزنند؛ اقیانوس آبی یعنی بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد.