راهاندازی یک دستیار هوش مصنوعی برای کمک به تیمهای مهندسی در مدیریت ساختمان دادههای نرمافزاری
شرکت فناوریNew Relic، ابزار جدیدی به نام Grok را راهاندازی کرده که یک دستیار هوش مصنوعی است و برای کمک به تیمهای مهندسی در مدیریت ساختمان دادههای نرمافزاری طراحی شده است
شرکت فناوری New Relic، ابزار جدیدی به نام Grok را راهاندازی کرده که یک دستیار هوش مصنوعی است و برای کمک به تیمهای مهندسی در مدیریت ساختمان دادههای نرمافزاری طراحی شده است. این ابزار از دستورات زبان طبیعی استفاده میکند و مهندسان را قادر میسازد تا نرمافزارشان را آسانتر نظارت، اشکالزدایی، ایمن و بهبود بخشند.
Grok فرایند مدیریت و بهینهسازی نرمافزار را ساده میکند، ضمن آنکه بینش و توصیههای لازم بهمنظور کمک به مهندسان، در راستای نظارت و حلوفصل هرگونه مشکل در نرمافزارشان را نیز ارائه میدهد. بهصورت کلی، Grok به تیمهای مهندسی کمک میکند تا عملکرد و امنیت نرمافزار خود را بهبود بخشند و آنها را قادر میسازد تا روی کارهای مهمتر تمرکز کنند.
Grok در کل پلتفرم New Relic تعبیه شده که این پلتفرم شامل بیش از 30 سرویس نظارتی مرتبط است. Grok را میتوان با استفاده از یک رابط چت ساده فعال کرد، تا بر مشکلات نرمافزاری نظارت داشته و آنها را رفع نماید.
دستیار هوش مصنوعی مولد Grok دقیقاً چگونه کمک میکند؟
مشاهدهپذیری (توانایی نظارت و درک نحوه عملکرد یک سیستم نرمافزاری) برای اجرای کسبوکارهای دیجیتال بسیار مهم است، تا اطمینان حاصل کنند که برنامههای نرمافزاری آنها به درستی کار میکنند. اما روشهای فعلی دستیابی به مشاهدهپذیری، تاحد زیادی به تیمهای مهندسی متکی است که معمولا زمان زیادی را صرف غربال کردن مقادیر زیادی داده برای مشاهدهپذیری میکنند. این امر به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و به علاوه یک مشکل نیز هست، زیرا ممکن است بسیاری از مهندسان با ابزارهای ارائهشده توسط پلتفرمهای مشاهدهپذیر آشنا نباشند.
Grok به کاربران اجازه میدهد، بهسادگی در مورد عملکرد نرمافزار خود سؤالاتی بپرسند، سوالاتی مانند «چرا سرویس سبد خرید کاربر من کند است؟» یا «آخرین بهروزرسانی سرور چگونه بر برنامه من تأثیر گذاشته است؟» ماناو خورانا، مدیر محصول New Relic، به وبسایت فناوری VentureBeat میگوید: «Grok میتواند دادههای تلهمتری را تجزیهوتحلیل کند و تغییرات اخیر در نرمافزار را در نظر بگیرد، تا دلایل اساسی و گامهای ممکن برای حل مشکل را پیشنهاد کند.»
قبل از معرفی Grok، کاربران پلتفرم New Relic باید میدانستند، دقیقاً کجا بهدنبال دادههای موردنیاز خود بگردند یا در ایجاد سوالات و جستجوهای سفارشی مهارت داشته باشند. این فرآیند میتوانست پیچیده و زمانبر باشد، زیرا کاربران باید قبل از دریافت دادههای موردنیاز، خطاهای موجود در پرسوجوها را عیبیابی کرده و آنها را اصلاح میکردند. خورانا توضیح میدهد که «با معرفی New Relic Grok، کاربران فقط میتوانند یک سوال به زبان ساده بپرسند و پاسخ را دریافت کنند.»
منبع:
https://hooshio.com
0 نظر