مراحل مدیریت دانش در چهار گام، در این مطلب معرفی شده است.
مرحله ۱. فرایندهای هوشمند: فعالیتهای مدیریت دانش اساساً بر بهبود فرایندها تمرکز دارند (تمرکز بر بهبود مستمر از طریق دروس آموخته شده، بهترین فعالیتها، ابداع فرایند و دریافت اطلاعات صحیح یا دانش مناسب به افراد مناسب و در زمان مناسب و غيره)
مرحله ۲. کالاها و خدمات دانش محور: تمرکز بعدی به خلق کالاها و خدمات جدید و به طور روزافزون دانش محور است با تأکید بر ارتقای خلاقیت و اثربخشی و کارایی بیشتر تحقیق و توسعه).
مرحله 3. مفاهیم ابداعی تجارت: توجه دست کم به متون و اخیراً به بهبود مفاهیم جدید تجارت جهت داده شده است.
مرحله ۴. ایجاد نظام های حیاتی دانش و پیوستن سیستمهای کار با نظام های دانش: هدف نهایی مدیریت دانش ایجاد و ارتقای مستمر سیستمهای دانش و پیوند آنها با سیستم های دانش و سیستمهای کار است تمام سطوح کار باید جایگزین در سیستم های دانش مناسب شامل تصمیم گیری استراتژیک عملیات، تحقیق و توسعه، مهندسی حفظ و نگهداری بازاریابی شوند.
0 نظر