سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

انجمن مدیریت کیفیت ایران

انجمن مدیریت کیفیت ایران
با توجه به حساسیت امر و لزوم شکل‌گیری نهادی که با هویت حقوقی عهده‌د‌ار نهادینه سازی موضوع کیفیت باشد، انجمن مدیریت کیفیت ایران در سال ۱۳۷۶ بعنوان یک تشکل حرفه‌ای غیرانتفاعی بصورت کاملا مستقل شروع به کار کرد.

با توجه به حساسیت امر و لزوم شکل‌گیری نهادی که با هویت حقوقی عهده‌د‌ار نهادینه سازی موضوع کیفیت باشد، انجمن مدیریت کیفیت ایران در سال ۱۳۷۶ بعنوان یک تشکل حرفه‌ای غیرانتفاعی بصورت کاملا مستقل در اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن ایران به ثبت قانونی رسید. اهداف کلان این انجمن، ارتقاء و گسترش دانش و فرهنگ مدیریت کیفیت و نهادینه نمودن روش های تحقق فرهنگ مدیریت کیفیت در صنعت و خدمات تعیین شده است. این انجمن به عنوان یک نهاد غیردولتی متشکل از سازمان ها و افراد ،تلاش می نماید ضمن ارتقاء جایگاه کیفیت ،صدای کیفیت نیز در کشور بوده و مفاهیم و ابزارهای آن را برای زندگی بهتر توسعه بخشد.

ماموریت‌های انجمن

انجام مطالعات علمی، تحقیقاتی و بررسی‌های اجتماعی در زمینه مسائل مربوط به بررسی مشکلات و نیازهای مدیریتی در زمینه کیفیت
ایجاد ارتباط با مراکز و سازمان‌های دولتی و خصوصی مرتبط با مدیریت کیفیت برای انعکاس مسائل و مشکلات اعضاء و آگاهی مدیران نسبت به آخرین تصمیمات و اطلاعات
ایجاد ارتباط با مراکز و سازمان‌های تخصصی و انجمن‌های مشابه داخلی و خارجی جهت تبادل اطلاعات و توسعه فرهنگ مدیریت کیفیت
معرفی، ترغیب و تشویق پژوهشگران و مدیران سازمان‌های تولیدی و خدماتی موفق در بهبود و ارتقاء کیفیت سیستم مدیریت، محصول یا خدمات و توسعه بازار داخلی و بین‌المللی خود
ساماندهی مشاورین سیستم‌های مدیریت کیفیت جهت ارائه منسجم و مؤثر خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و پژوهشی مرتبط
تشکیل گردهم‌آیی‌های علمی مرتبط با مدیریت کیفیت در سطح ملی و بین‌المللی و اعزام نماینده به نشست‌های مشابه ملی و بین‌المللی
تشکیل بانک‌های اطلاعاتی از آخرین استانداردها و دست‌آوردها و پیشرفت‌های علمی و اقتصادی بین‌المللی در زمینه نظام‌های مدیریت کیفیت
پاسداری از ارزش و اعتبار گواهینامه‌های صادره و پیگیری موارد تخلف از طریق مراجع قانونی
مشارکت در انتشار نشریات و کتب علمی مرتبط

استراتژی ها

مشارکت در توسعه و ارتقاء استانداردسازی در کشور
مشارکت در استقرار نظام مدیریت کیفیت در سطح سازمان ها و نهادهای دولتی
توسعه فعالیت های انجمن در استانها
مشارکت در توسعه جوایز کیفیت در حوزه های تخصصی
مشارکت در تدوین نظام های ارزیابی کیفیت با توجه به استانداردهای بین المللی
توسعه عضویت سازمان های توانمند در انجمن
مشارکت در ارتقاء توانمندی مدیران امر کیفیت در کشور و مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی
مشارکت در توسعه آموزش های کوتاه مدت کیفیت برای کارکنان دستگاه های اجرایی
مشارکت در شناساندن ابزارها و تکنیک های مناسب مدیریت کیفیت برای تولید و خدمات در واحدهای صنعتی،کشاورزی ،خدمات دولتی و غیر دولتی
ایجاد همسویی در برگزار کنندگان جوایز کیفیت در کشور
همکاری با رسانه ها از جمله صداوسیما در جهت ارتقاء سطح آگاهی های جامعه نسبت به مباحث کاربردی کیفیت
گسترش همکاری ها با مراکز علمی و تخصصی داخلی و خارجی
توسعه زیر ساخت های مدیریتی در انجمن
جذب و جلب حمایت های مالی برای انجمن
توسعه ارتباط انجمن با سازمان های متناظر در داخل و خارج از کشور
استفاده از پتانسیل نیروهای سازمان های عضو انجمن در کشور

اهم اقدامات انجام شده توسط این انجمن

مشارکت در طرح‌های ملی از جمله “طرح مدیریت کیفیت صادرات” ، طرح مدیریت اخلاق کسب و کار”، “تعیین روز ملی کیفیت”، ” طرح سامان‌دهی تشکل‌های اقتصادی”،”طرح نهضت ملی کیفیت”و…
مشارکت در پروژه‌ بازنگری قانون و ساختار مؤسسه استاندارد در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی
طراحی مدل نوین جایزه ملی کیفیت ایران و مجری برگزاری جایزه ملی کیفیت ایران
مجری برگزاری جایزه ملی کیفیت صنعت خودرو و جایزه ملی کیفیت در بخش کشاورزی
آماده‌سازی طرح اعتبارسنجی
برگزاری چندین سمینار، کنفرانس  گردهمایی در توسعه مباحث مدیریت کیفیت
انتشار چندین جلد کتاب و تنظیم مستمر خبرنامه داخلی انجمن جهت ارائه به امضاء
حضور فعال و ارائه مقاله در بسیاری کنفرانس‌ها و مجامع ملی
شرکت در جلسات رسمی تصمیم‌گیری کشوری در زمینه‌های مدیریت و کیفیت و ارائه نظرات و رهنمودها در راستای سیاستگذاری‌ها


0 نظر

ارسال پیام

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار سیکا؛ سایه‌سار کسب و کار شما

با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.