گسترش فعالیتها و وظایف مدیران در قلمرو مدیریت منابع انسانی و تعامل مستمر بین این فعالیتها و لزوم طرحریزیهای هماهنگ در جذب، بهسازی، نگهداری و کاربرد مؤثر منابع انسانی بهعنوان مهمترین منبع استراتژیک هر سازمان، ایجاد سیستم اطلاعات منابع انسانی و بهروز نگهداشتن اطلاعات این سیستم را در سازمانهای بزرگ ضروری ساخته است.
ارزیابی عملکرد منابع انسانی از اهمیت ویژهای در نگهداشت منابع انسانی برخوردار است. سنجش عملکرد به عنوان یکی از کارکردهای مدیریت منابع انسانی، مستلزم ملاکها و معیارهای معتبر و متناسب است.
پژوهشها نشان می دهد که بین عملکرد اقتصادی موسسات و واحد مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی آن ارتباط استواری وجود دارد و اهمیت فزاینده فعالیتهای مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، موجب شده است که نقشی گسترده تر در مسیر اصلی سازمان داشته باشد.
هدف از شناسایی مؤلفههای ممیزی دانش در نرمافزارهای مدیریت دانش، این است که سازمانهای دانشمحور امروزی از نرمافزارهای مدیریت دانش برای تسریع و تسهیل فرایندهای مدیریت دانش خود استفاده میکنند. اما تسهیل و تسریع این فرایندها جز با ممیزی دانش که اولین گام مدیریت دانش است میسر نخواهد شد. لذا هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفههای ممیزی دانش در نرمافزارهای مدیریت دانش است.
مدیریت دانش در ســازمان، مسیر پرمخاطـره ای است که قضاوت درباره کارآمدی روشها و الگوهای آن مستلزم شناخت مفهوم دانش، کارکردها، دوره عمر و انواع آن است.
نونوکا و تاکوچی معتقدند که یادگیری فردی، شالوده و بنای اصلی یادگیری سازمانی تلقی میشود؛ دانش تنها به وسیله افراد خلق میشود، یک سازمان خود به تنهایی و بدون افراد قادر به خلق دانش نیست. دانشآفرینی سازمانی، فرآیندی است که در طی آن سازمان، دانش خلق شده به وسیله افراد را بسط و توسعه میدهد و آن را در سطح گروهی از طریق دیالوگ، مباحثه و تشریک تجربه متبلور میسازد.
یک شرکت فعال در زمینه لیزینگ خودرو از هوش مصنوعی، برای ارائه درک روحیات برندهای خودرویی جهان استفاده و حیوان درونی خودروسازان جهان را مشخص کرد.
اغلب گفته میشود که صداقت بهترین سیاست است. اما اگر بخواهیم پیوسته و فارغ از شرایط، این آموزه را به کار ببندیم، باعث میشود که افراد بهتری باشیم یا توان ما را برای ارزیابی درست شرایط از بین خواهد برد؟
دلایل مختلفی وجود دارند که باعث میشوند کارآفرینان و مالکان شرکتها و کسب و کارها باوجود اینکه میدانند بهتر است دیگر حضور پررنگی در شرکتشان نداشته باشند و آن را به حال خودش بگذارند از انجام این کار خودداری میکنند یا آن را به آینده موکول میکنند.
اعتماد برای یک محیط کاری پررونق و مولد ضروری است. کارمندان زمانی بهتر عمل میکنند که به شرکت و مدیری که از آنها حمایت میکنند، ایمان داشته باشند. ایجاد اطمینان در درون سازمانها اغلب از اقدامات کوچکی ناشی میشود که در طول زمان ایجاد میشوند. این افزایش اعتماد منجر به همکاری بیشتر کارکنان، قدرت تصمیمگیری و افزایش وفاداری به شرکت میشود. نتایج حاصل از اعتمادسازی را بهندرت میتوان نادیده گرفت...
برند شخصی یکی از ارکان مهم موفقیت حرفهای شما محسوب میشود. زمانی که تصویری ثابت، جذاب و معتبر به دنیا عرضه میکنید، برای خود اعتبار و شهرت قوی ایجاد کردهاید. هرچه در رویکرد و پیام برند خود معتبرتر و واقعیتر باشید، همراهی و اعتماد بیشتر مشتریانتان را با خود ایجاد کردهاید. این اعتماد در تجارت طولانیمدت و سودآور شما نقش بسیار مهمی دارد.
در فرهنگ دینی و ملی ما ایرانیان، آموزههایی وجود دارد که نظام آراستگی با آن عناصر سازگار است و پذیرش آن را ساده میسازد. تعالیم دینی ما مشحون از دستورات ظریف و دقیقی است که بر پاکیزگی تأکید دارد و آن را نشانه ایمان به مکتب میداند.
یکی از اصلیترین اهداف نظام مدیریت فرایندها این است که چرخهای مستمر در سازمان برای همیشه استقرار یابد. لازم به ذکر است؛ فعالیت نظام مدیریت فرایندها فعالیتی موقتی و پروژهای نیست؛ بلکه استقرار چرخهای شامل 5 گام است.
کلمه هیوندای به زبان کره ای به معنی جدید و مدرن است و نام این غول بزرگ اقتصادی کره جنوبی نیز از همین کلمه گرفته شده است. هسته اصلی هلدینگ بزرگ هیوندای در سال 1948 توسط اقای چانگ چونگ بو کارافرین برجسته کره ای تاسیس گردید.
در این مقاله به معرفی یک چارچوب جامع مدیریت مبتنی بر فرایند فناوری در سازمانها پرداخته شده است.