انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران تنها تشکل قانونی صنعت پخش کشور به همت جمعی متشکل از شرکتهای پخش و به موجب ماده 131 قانون جمهوری اسلامی ایران در سال 1378 در اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمای وزارت کار و متعاقب آن در سال 1380 در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضعیت اقتصادی کارفرمایان شرکتهای پخش که خود متضمن حفظ منافع جامعه میباشد به ثبت رسید.
لینک معرفی شده: انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران
انجمن شرکتهای صنعت پخش ایران تنها تشکل قانونی صنعت پخش کشور به همت جمعی متشکل از شرکت های صنعت پخش و به موجب ماده 131 قانون جمهوری اسلامی ایران در سال 1378در اداره کل سازمانهای کارگری و کارفرمای وزارت کار و متعاقب آن در سال 1380در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران بمنظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضعیت اقتصادی کارفرمایان شرکتهای پخش که خود متضمن حفظ منافع جامعه می باشد به ثبت رسیده است.
هدف از تشکیل این انجمن:
حفظ، حمایت و توسعه صنف و صنعت پخش در سراسر کشور.
کوشش در جهت جلوگیری از رقابت های ناسالم و فراهم آوردن زمینه های رقابت سازنده بین آنها.
تبادل نظر بین اعضا در جهت استقرار مدون و مطلوب و جدول توزیع و تدوین استانداردهای لازم.
ایجاد یک مرکز اطلاع رسانی به منظور کسب و طبقه بندی و پردازش اطلاعات مربوط به استانداردها ، مشتریان ، شرکتهای علمی و تکنولوژی از طریق ارتباط تنگاتنگ با مراکز بانک های اطلاعاتی در سطوح بین المللی و داخلی و نیز برقراری ارتباط نزدیک میان صنف پخش با دانشگاهها ، موسسات ، مراکز علمی و پژوهشی و ارتقا سطح علمی اعضا و تشکیل سمینارها و دوره های آموزشی در رابطه با صنف پخش میباشد.
چشم انداز انجمن:
این انجمن یک تشکل غیر انتفاعی و غیر سیاسی فعال در عرصه ی صنعت پخش کالاهای مصرفی پرگردش در کشور است.
این انجمن تلاش مستمر دارد تا با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین و رعایت اخلاق حرفه ای نیاز ذینفعان این صنعت را تامین نماید.
این انجمن برای موفقیت اعضای خود در بازار رقابتی و تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین نهادهای غیر دولتی، رویکردی فعال به افزایش سطح دانش حرفه ای و استفاده از پژوهش های علمی دارد.
فعالیتها و خدمات:
راه اندازی و مدیریت سامانه آمارنامه دارویی
راه اندازی و مدیریت سامانه توزیع کالا جهت صدور مجوز و رصد شبکه توزیع کالا با مشارکت وزارت صنعت معدن و تجارت
ارتباط موثر با سازمان ها، ارگان ها و نهاد های مرتبط با حوزه فعالیت شرکت های عضو از جمله وزارت صمت، غذا و دارو، وزارت بهداشت، سازمان حمایت، شهرداری و موسسات مالی و …
تهیه و تدوین سند جامع راهبردی صنعت پخش ایران با بهره گیری از نطرات نخبگان صنعت و دانشگاه
ایجاد پایگاه داده های تخصصی از صنعت پخش به منظور شناسایی شبکه توزیع کشور و پیشنهاد بهبود فرآیند های پخش
تهیه و تدوین و اصلاح استانداردهای مرتبط با صنعت پخش توسط کارگروه های تخصصی
پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات جهت بهبود و تسهیل فضای کسب و کار به نهاد های قانون گذار
شناسایی و مرتفع نمودن مشکلات و معضلات به روز اعضا از طریق تشکیل و برگزاری کمیته های تخصصی فعال (طرح ترافیک، سهمیه لاستیک و مالیات، پروانه بهره برداری و …)
تهیه، تدوین و انتشار اخبار و مقالات تخصصی حوزه صنعت پخش در قالب فصلنامه
عضویت در کمیسیون ماده 20 سازمان غذا و دارو
ارائه مفاصا حساب به داروخانه ها بر اساس ماده 14 بند 10 ضوابط تاسیس و اداره داروخانه ها
تشکیل و برگزاری کمیته های تخصصی و فعال در زمینه های: فناوری اطلاعات، لجستیک، حقوقی، دارویی، مالی، آموزش، منابع انسانی، راهبردی، تحقیق و توسعه، غذایی، شعب…
برگزاری سالانه کنفرانس تخصصی صنعت پخش ایران در سطح بین الملل
تهیه، تدوین و برگزاری دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی مختص اعضا
تشکیل و ایجاد شعب جهت خدمت رسانی بهتر در سطح کشور
انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان ها، ارگان ها، نهاد ها، مجموعه های دانشگاهی و صنعتی جهت افزایش کیفیت خدمت رسانی
برنامه ریزی، مشارکت و حضور فعال در نمایشگاه های تخصصی و مرتبط بین المللی
استقرار اتوماسیون اداری تحت وب جهت تسریع امور دبیرخانه و ارتباط موثر با تمامی ذینفعان
برنامه ریزی و برگزاری نشست های تخصصی جهت ایجاد اتحاد و اتفاق و همدلی اعضا
تهیه و بروز رسانی پرتال تخصصی انجمن جهت نشر محتوای مرتبط با صنعت و معرفی توانمندی های خانواده صنعت پخش
ایجاد و بهره گیری از دبیرخانه حرفه ای در راستای افزایش سطح تعاملات با تمامی ذینفعان
ارتباط موثر و دوسویه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و استان ها و اتاق های مشترک
ایجاد و تجهیز سالن های تخصصی به منظور برگزاری جلسات و دوره های آموزشی
0 نظر