کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی نوشته سیدرضا سید جوادین، توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. در این محتوا، خلاصهای از این کتاب، به صورت رایگان، قابل دانلود میباشد.
استاندارد مدیریت منابع انسانی؛ استخدام_راهنما، که پیش نویس آن در کمیسیونهای مربوط بـر مبنـای پذیرش استانداردهای بینالمللی یا منطقهای به عنوان استاندارد ملی ایران به روش اشاره شده در مورد الف، بند ۷، استاندارد ملی ایران شماره ۵ تهیه و تدوین شده، در دویست و سیزدهمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مدیریت کیفیت مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۴ تصویب شد.
کتاب مجموعه استانداردهای بین المللی مدیریت منابع انسانی شامل چهار استاندارد ISO 30400 (واژه نامه) ISO30405 (راهنمای نیرویابی)، ISO 30408 (راهنمای راهبری نیروی انسانی) و ISO 30409 (راهنمای برنامه ریزی نیروی انسانی) است که مطالعه و کاربست راهبردهای آن می تواند سرآغاز مناسب در راستای بهبود هدفمند و مستمر فرآیندهای مدیریت منابع انسانی در کشور باشد.
استاندارد مدیریت منابع انسانی، واژه نامه، که پیش نویس آن در کمیسیونهای مربوطه بـر مبنـای پـذیرش استانداردهای بین المللی_منطقهای به عنوان استاندارد ملی ایران به روش اشاره شـده در مـورد الـف، بنـد ۷، استاندارد ملی ایران شماره ۵ تهیه و تدوین شده، در دویست و سیزدهمین اجلاسیه کمیتـه ملـی اسـتاندارد مدیریت کیفیت مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۴ تصویب شد.
راهنمای ارزیابی استانداردهای اعتبار بخشی واحد مدیریت منابع انسانی بیمارستان در ایران در ۱۵ فصل و ۱۰۹ صفحه، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتشار یافته است.
انسان موضوعی است کـه در کانون توجه نگرش روابط انسانی در مدیریت قرار می گیرد. این نگرش به دو شاخه اصلی (اما مرتبط و مکمل یکدیگر) به نامهای مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی تقسیم میشود. شناخت و تغییر رفتار فردی، گروهی و سازمانی در حوزه مدیریت رفتار سازمانی قـرار مـی گیـرد. این کتاب، خلاصهای از ترجمه کامل کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی اثر مایکل آرمسترانگ میباشـد.
در این کتاب پس از ارائه مقدماتی درباره یاددهی یادگیری بهویژه در سازمانها، مبحث طراحی آموزشی در آموزشهای سازمانی، بررسی میشود.
این کتاب به ما میآموزد که چطور از تجربههای شخصیمان و قصههایی که از دیگران وام گرفتهایم، استفاده کنیم تا مخاطب با ما ارتباط عاطفی برقرار کند، اعتبار و اصالت گفتههایمان را بپذیرد و تشویق به تلاش و پشتکار شود
با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که گوش دادن فراتر از شنیدن صِرف حرفهای افراد است. همچنین، گوش دادن شامل توجه کردن به نحوۀ بیان افراد و کاری که در حین صحبت انجام میدهند، بستر گفتوگو، و نحوۀ طنینانداز شدن گفتههایشان در ذهن شماست.
این کتاب به شما کمک میکند تا رفتارهای خودآگاه یا ناخودآگاه نامطلوب خود را بهبود بدهید.
این کتاب شما را با فرآیند ارسال پیام اثربخش و عواملی که مانع رسیدن پیام درست به دست افراد میشوند آشنا میکند.
این کتاب می گوید همتیمی خوب دارای سه ویژگی اساسی است. او فروتن، هوشمند و پرولع است. کار کردن با افرادی که این ویژگیها را ندارند سخت، زمانبر و طاقتفرساست.
این کتاب میگوید حفظ کارکنان چیست و چرا اهمیت دارد. سپس استراتژیهای اثربخشی را برای حفظ کارکنان ارزشمند به شما معرفی خواهد کرد.
کتاب استخدام کارکنان، ابزارها و راهنماییهای لازم را برای انجام مراحل مختلف استخدام مثل تعیین وظایف یک موقعیت شغلی، انتشار آگهی استخدام، انجام مصاحبه، ارزیابی متقاضیانی که با آنها مصاحبه کردهاید و در آخر تصمیمگیری و ارائه پیشنهاد شغلی در اختیارتان قرار میدهد.
کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی، بیان میکند که تقویت اعتماد و رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد و کارایی سازمانها را ارتقا بخشیده و بقای بلند مدت آنها را تضمین میکند.
در عصري که کارکنان خلاق يک منبع خلق ارزش براي سازمان بهحساب ميآيند، چگونگي مواجهه و اداره اين سرمايههاي انساني مورد غفلت و کمتوجهي سازمانها قرار گرفته است. اين کتاب ضمن مرور اصول اوليه، با کاويدن تحقيقات و تجربيات در کنشي قاعدهمند کوشيده است به اين دغدغهها پاسخي مقنع، مستدل و مدلل بدهد.
در کتاب ارزیابی عملکرد؛ آشنایی با زیر و بم ارزشیابی کارکنان، با اصول ارزشیابی عملکرد که دربردارندهی بخشهای مختلفی نظیر بررسی عملکرد و مستندسازی ارزشیابی تا گفتگو در مورد این مسئله با فرد، ثبت نحوهی پیشرفت کار و نیز پیگیری است، آشنا خواهید شد
نمیتوان به هیچ وجه این واقعیت را انکار کرد که منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است و مدیریت اثربخش آنها کلید موفقیت سازمان میباشد. مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان، اصطلاحی نسبتاً جدید است که با پیمودن مسیر تعالی طی سالهای اخیر، خود را به عنوان یکی از مهمترین، تأثیرگذارترین و پیچیدهترین رشتههای مدیریت مطرح نمود.
بخش زیادی از زندگی ما سر کار و در ارتباط با همکارانمان میگذرد و خوب و بد بودن این روابط بر کیفیت کل زندگی ما تأثیر میگذارد. در این بین مدیران نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای کاری مناسب دارند.