سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

چهار بعد اصلی مدیریت ارتباط با مشتری چیست

چهار بعد اصلی مدیریت ارتباط با مشتری چیست
عناصر اصلی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، در این مطلب، بیان خواهد شد.

عناصر اصلی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به شرح ذیل است:

بعد نخست تمرکز بر مشتریان کلیدی: شامل تمرکز گسترده بر مشتری و تحویل مستمر ارزش‌افزوده به مشتریان کلیدی است.
این بعد شامل:

  • بازاریابی مشتری پایه (اصلی)؛
  • شناخت ارزش طول عمر مشتریان كلیدی؛
  • بازاریابی تعاملی خلق مجدد؛
  • شخصی‌سازی (سفارشی‌سازی)

بعد دوم؛ سازمان مدیریت ارتباط با مشتری: CRM لزوماً به معنای تغییرات اساسی در سازمان‌دهی و فرآیندهای تجاری شرکت‌هاست. شرکت‌ها باید به مسائل و چالش‌های کلیدی سازمان در هنگام شروع استفاده از CRM توجه بیشتری داشته باشند.
این بعد شامل:

  • ساختار سازمانی؛
  • الزام به منابع در سطح سازمانی؛
  • مدیریت منابع انسانی است.

بعد سوم؛ مدیریت دانش: از منظر دانش شرکت، منطق اصلی یک شرکت ایجاد، انتقال و کاربرد دانش است و از منظر مدیریت ارتباط با مشتری، دانش می‌تواند از تجربه، تحلیل و مطالعه عملی اطلاعات مشتری به دست بیاید. این بعد شامل:

  • یادگیری و ایجاد دانش؛
  • اشاعه و اشتراک دانش؛
  • پاسخگویی دانش.

بعد چهارم؛ مدیریت ارتباط با مشتریان مبتنی بر فناوری: اطلاعات دقیق مشتری برای عملکرد موفق CRM بسیار مهم است و درنتیجه، فناوری نقش مهمی در CRM و هوش سازمانی ایفا می‌کند. قانون پارتو بیان می‌کند که ۸۰ درصد درآمد یک شرکت توسط ۲۰ درصد مشتریان آن تأمین می‌شود؛ بنابراین این مشتریان برای شرکت اهمیت ویژه‌ای دارند و برای خدمت‌رسانی به این مشتریان باید سازمان به‌گونه‌ای سازمان‌دهی شود که بتواند رضایت این دسته از مشتریان را جلب کند. از سوی دیگر، تمام منابع آن نیازمند مدیریت داده‌های مشتریان و مدیریت دانش است و بدون فناوری، کل فرآیند عملی نخواهد بود.

 

در صورت تمایل به دریافت/ بهره‌گیری از خدمات و محصولات مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار و یا فعالیت خود، با ما تماس بگیرید.


0 نظر

ارسال پیام

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار

سیکا؛ سامانه یکپارچه کسب و کار سیکا؛ سایه‌سار کسب و کار شما

با تایید این پیام، با سیاست حفظ حریم خصوصی و استفاده از کوکی های ما موافقت می کنید.