این کتاب سفرنامهی سیلیکونولی است. با خواندن این کتاب قرار است از دریچهی تجربهی یکی از مسافران قبلی سیلیکونولی به دنیای استارتآپها نگاه کنید. اگر چیزکی از سیلیکونولی میدانید، قصهی تازهای در انتظارتان است که احتمالاً با شنیدههایتان فرق دارد.
این کتاب یکسری ابزار جدید و کاربردی را برای اندازهگیری، مدیریت و شتاب دادن به نوآوری ارائه کرده است. همچنین استراتژیهایی را برای کاهش ریسک در زمان ایجاد مدلهای کسب و کاری جدید ارائه میدهد.
این کتاب شما را با اجزای اصلی ارائۀ اثربخش آشنا میکند. هرفردی با آمادهسازی و تمرین و در واقع کار در زمینۀ هریک از این اجزا میتواند نحوۀ برنامهریزی، گردآوری و اجرای موفقیتآمیز سخنرانی را یاد بگیرد.
کتاب مدیریت تغییر با ایدهها، ابزارها و مثالها به شما میگوید که انواع تغییر کدامند، چطور کارکنان خود را برای تغییر آماده کنید، شش گام مدیریت تغییر کدامند، چطور تغییرات لازم را ایجاد کنید، چطور مقاومت نسبت به تغییر را اداره کنید، چطور طی فرایند دشوار تغییر روحیه خود و کارکنانتان را حفظ کنید و…
کتاب تصمیمگیری فرایندی هشت مرحلهای را برای گرفتن تصمیمات اثربخش به شما معرفی میکند. در این کتاب هر یک از این مراحل، از جمله شناخت موانع تصمیمگیری، ارائه و ارزیابی راهحلهای مختلف، اعلام تصمیم نهایی به سایر افراد و اجرای تصمیم توضیح داده شده است. همچنین در ادامه با پنج ویژگی تصمیمگیری مؤثر و ابزارهای تصمیمگیری آشنا خواهید شد.
این کتاب از سه فصل شامل آگاهی، توانایی و انتخاب تشکیل شده است. اگر میخواهید زندگیتان کیفیت بهتری داشته باشد، باید از محدودیتهایی که خودتان یا دیگران برای شما تعیین میکنند رها شوید. برای این که از محدودیتها عبور کنید و ظرفیت خود را افزایش بدهید باید آگاه شوید، توانمند شوید و انتخابهای درست و بهتری انجام دهید تا حصارها شکسته شود و ظرفیت شما افزایش یابد.
این کتاب دربارۀ بخت است، بختی که لباس مبدل میپوشد و خود را چیزی دیگر یعنی مهارت معرفی میکند.
در این کتاب منظور از قوی سفید هر رویداد عادی است که در اطراف ما اتفاق میافتد و قوی سیاه همان رویدادهایی هستند که ما انتظار اتفاق افتادنشان را نداریم. قوی سیاه در این کتاب سه ویژگی دارد: هر اتفاقی که غیرمنتظره است، پیامدی سنگین دارد، پس از وقوع قابل پیشبینی به نظر میرسد ولی پیش از وقوع قابل پیشبینی نیست. بحث اصلی این کتاب مربوط است به نابینایی ما در برابر پدیدههای بختی.
ما این کتاب را به گفتمان بزرگ رهبری تقدیم میکنیم، زیرا باور داریم مدلهایی مانند رهبری آگاهانه برای پیشگامان حال و آینده است، که خودشان، سازمانهایشان و جامعهٔ جهانی را به فرازهای جدید موفقیت خواهند رساند. رهبری آگاهانه الگوی کاملاً جدید و معناداری ارائه میکند که هرکسی را که پذیرای آن باشد ارتقا میدهد و غنا میبخشد.
کتاب رهبران آخر غذا میخورند به زبانی ساده، ویژگیهای رهبران موفق و نقش آنها در موفقیت سازمان و جامعه را بیان میکند. سایمون سینک به دنبال آموزش و پرورش رهبران اثرگذار در سازمانها است.
این کتاب، دربارهی پرورش مهارت مربیگری در مدیران است. برای این منظور نویسندهی کتاب هفت پرسش کلیدی ساده و اثربخش را بیان میکند.
این کتاب به شما میگوید چرا سازمانها باید به مسائل اخلاقی اهمیت بدهند. همچنین مسئولیتهای اخلاقی رهبران، مدیران و کارکنان را در قبال سازمان، محیط و جامعه را بررسی میکند.
این کتاب معنای دستیابی به سرآمدی و تعالی در رهبری و مدیریتِ سازمانها را به هم صورتِ مفهومی و هم به صورتِ کاربردی تشریح میکند.
رویکردهایی که در این کتاب توضیح داده شدهاند از تمرکز تک بعدی بر فرایند قصهگویی فراتر میروند و نشان میدهند که استعداد انسان در قصهگون دیدن جهان، در قصهگون اندیشیدن و رفتار کردن چطور میتواند باعث تحول سازمانی شود.
در این کتاب ابزاری به شما ارائه می شود تا با کمک آن، آنچه را که مشتریانتان میخواهند طراحی کنید و به آنها ارائه دهید.
در کتاب فرار از جلسه، ابتدا در قالب داستانی پرکشش از اهمیت جلسات اثربخش صحبت می شود و در ادامه راهکارهایی کاربردی برای برگزاری اینگونه جلسات ارائه می شود.
هیچ فرهنگ مشخصی نیست که به درد همه بخورد. فرهنگ شرکت شما باید تجلی منحصربهفردی باشد از شخصیت، باورها و استراتژی شما، و باید پابهپای رشد شرکت و تغییر شرایط، تکامل پیدا کند. پس در این کتاب بهترین فرهنگ را پیدا نخواهید کرد، بلکه صرفاً تکنیکهایی خواهید یافت برای گرفتن نتیجۀ دلخواه از فرهنگ خودتان.
نظریۀ کارها مسیری جدید پیش پای شرکتهایی میگذارد که از تلاشهای کورکورانه و تصادفی برای نوآوری سرخورده شدهاند.
این کتاب، هر فرد را به عنوان کسب و کاری یک نفره در نظر گرفته است و به افراد کمک میکند تا براساس نقاط قوت و استعدادهای خود مدل کسب و کار شخصی خود را تعریف کنند. رویکردی که با فضای کاری مدرن و علاقهی شخصی افراد هماهنگی دارد.
کتاب مصور «قهرمانهای کسب و کار»، یک داستان بامزه و هیجانانگیز است که اصول اولیه کسب و کار و کارآفرینی را نیز به کودکان آموزش میدهد. همچنین معلمان، والدین، پدربزرگها و مادربزرگها هم از خواندن این کتاب برای کودکانشان لذت خواهند برد.
بن هاروویتز که مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپهای معروفی در سیلیکونولی است، در این کتاب تجربیات خود را به زبانی ساده، روان و داستانی بیان کرده است. او میگوید نمیخواهم در این کتاب فرمولی ارائه کنم. فقط داستان خودم را میگویم و مشکلاتی که پیش رویم بودهاند. به عنوان کارآفرین، مدیرعامل و حالا سرمایهگذار خطرپذیر
موضوع محوری این کتاب، پاسخ به این سؤال است که کسب و کارهایی که دورهی راهاندازی را با موفقیت گذراندهاند چگونه قادر به حفظ رشد با کیفیت خواهند بود.
در این کتاب میخوانید که چطور با خوابِ بیشتر بهرهوری شما نیز بیشتر میشود. بیشتر مردم فکر میکنند برای بهرهوری بیشتر باید قرار شامشان را با دوستشان لغو کنند یا ساعتهای کمتری بخوابند. اما نه تنها این کار به سلامت روانی آنها آسیب میرساند بلکه کاملاً بی فایده است.
با خواندن این کتاب میتوانیم مشتریان و نیازهایشان را بهتر بشناسیم، ارزشی را که میشود به مشتریان عرضه کرد بهتر بسنجیم و درنهایت نقطۀ تلاقی ارزش خلقشده با نیازهای مشـتریان را دقیقتر بیابیم.
در این کتاب با دو انگیزهی متفاوت رهبری آشنا میشویم: رهبری مسئولانه و رهبری پاداشمدارانه. رهبرانی که انگیزههای مسئولانه دارند، به فکر خدمت به سازمان و افراد خود هستند. در مقابل رهبرانی که انگیزههای پاداشمدارانه دارند، رسیدن به رهبری را جایزه میدانند و به دنبال منافع شخصیاند.
این کتاب ابزاری را در اختیار شما قرار میدهد تا ایدهی کسب و کارتان را به شکلی اجرا کنید که برای شما درآمدزا باشد. مثالهای کتاب به صورت تصویری ارائه شده و سناریوهای مختلفی در قالب تمرین و کارگاه به عنوان مکمل محتوای کتاب در نظرگرفته شده است که به راحتی میتوانید از آنها استفاده کنید.
کتاب راهاندازی کسب و کار راهنمایی عملی برای کارآفرینان است. در این کتاب، روشی منظم و گام به گام برای راهاندازی کسب و کاری جدید ارائه شده است. شما میتوانید با مطالعهی این کتاب با کل فرآیند کارآفرینی آشنا شوید و شانستان را برای ساخت محصولی منحصربه فرد افزایش دهید.
این کتاب مدل نسبتا جدیدی در زمینهی تفکر و حل مسئله را ارائه میکند که تفکر طراحی نام دارد. نویسندگان این کتاب میگویند برای حل مسئله و رسیدن به راهحل باید چهار پرسش اساسی را مطرح کرد. آنها هر کدام از این پرسشها را یک مرحله از فرایند تفکر طراحی در نظر میگیرند.
این کتاب، به عنوان یک راهنمای میدانیِ معتبر و کامل، نکاتی مفید برای اتخاذ تصمیمات بزرگ بیان میکند تا این تصمیمات بر اساس شهود یا حدس و گمان اتخاذ نشوند. این کتاب به رهبران نشان میدهد چگونه طرز فکر آزمایشگری را در سازمانشان ترویج کنند و آزمایشگری ایدههای کسب و کاری را به فرآیندی پیوسته و تکرارپذیر بدل سازند.
هدف اصلی این کتاب آن است که روشهایی را به شما بیاموزد که بتوانید به افراد کمک کنید خودانگیختهتر باشند و به قول وارِن بافِت، به شما کمک میکند بیشتر رهبری کنید و کمتر مدیریت
کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور: خودت را با آینده وفق بده، روی خودت سرمایهگذاری کن و شغلت را دگرگون کن نوشتهی بن کاسنوچا و رید هافمن، به ما میآموزد که خود باید مسئولیت رشد خویش را برعهده گرفته و به کمک «ماما» خودِ برترمان را متولد کنیم. شبکهسازی و پیدا کردن این ماماها چیزی است که به عنوان یک مهارت در کتاب آموزش داده میشود.
کتاب رابطه مدیریت فرایندها و استاندارد ISO 9001 2015 به قلم سید احمد دلیری و محمد رمضانی، ابتدا مدیریت فرایند و ایزو 9001 را معرفی کرده و سپس رابطه این دو را به صورت یک به یک و دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد.
این کتاب یک راهنمای کامل مدیریت تداوم کسب و کار است و سازمان ها با هر اندازهای که باشند و در هر بخشی که فعالیت میکنند، میتوانند نیاز خودشان را به تهیه یک نظام جامع مدیریتی برای حفظ تداوم در کسب و کار و تهیه زیر ساختهای لازم برای پیاده سازی استانداردهای بینالمللی مربوطه برطرف کنند.
در این کتاب انقلابی جدید توسط یک متفکر تجاری معتبر و پیشگام در زمینههای تحقیق در عملیات و تفکر سیستمی، ایکاف بر نیاز فوری به بازنگری انواع سیستمهای موجود در آمریکا، از مدارس بازرگانی تا اتاقهای هیئت مدیره ما تاکید شده است.
کتاب اصول مدیریت تداوم کسب و کار نوشتهی وی نینگ زخاریا ونگ و ژیانپینگ شی، بهعنوان یک راهنما برای برنامهریزی در سه سطح عملیاتی، تاکتیکی و استراتژیک، ساختاربندی استمرار فعالیت شرکتها را بر اساس گواهینامهی ایزو 22301 توضیح میدهد.
در کتاب تعالی سازمانی بر مبنای مدل EFQM 2020 ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص الفبای کیفیت و تعالی سازمانی، تاریخچهای از مدلهای مختلف در این حوزه بیان شده و در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مفاهیم بنیادین مدل تعالی سازمانی مبتنی بر مدل EFQM، دو نسخه جدید مربوط به سال ۲۰۲۰ و نسخه ماقبل آن (۲۰۱۳) به تفصیل ارائه شدهاست.
کتاب حاضر به بررسی دقیق و جامع اقتصاد پلتفرمی پرداخته و از این نظر کتاب ارزشمند و جامعی است. در این کتاب، نه تنها جنبههای تاریخی و ریشهای رشد و تکامل پلتفرمها بحث میشود، بلکه در کنار تحلیل دهها مورد از کسب و کارهای پلتفرمی به انواع پلتفرمها، استراتژیهای ایجاد و توسعهی پلتفرمها، خطاهای رایج در مدیریت پلتفرمها، انقلاب دیجیتال، حاکمیت و مسئله قانونگذاری و در نهایت، آینده پلتفرمها و مسیری که پیش رو دارند، پرداخته شده است.
کتاب عوامل حیاتی موفقیت بهبود چشمگیر کسب و کار با پیاده سازی محرک های قدرتمند
نویسنده در کتاب پیش رو به بیان راهکارهای موثر و کارآمد در تقویت توانایی ها و مهارت های درونی جهت اداره و مدیریت موقعیت های بحرانی پرداخته است. مطالب این کتاب پربار و آموزنده برای استفاده ی کارآفرینان و مدیران در هر حوزه بسیار کاربردی و مفید است.