در APQC علاوه بر چارچوب بین صنعتی (Cross Industry) طبقهبندی فرایند، چارچوبهای خاص برای شناسایی و طبقهبندی فرایند مختص هر صنعت نیز ارائه شده است که در این محتوا چارچوب طبقهبندی فرایند (PCF) صنعت مخابرات ارائه شده است.
مقایسه و رقابت موثر نیازمند تعاریف و فرآیندهای مشترک است. سازمانها نیز مانند یک زبان مشترک، باید برای دستیابی به معیارهای دقیق، مقایسه متناظر و یک به یک معیارهای مشابه را انجام دهند. چارچوب اصلی طبقهبندی فرآیند (PCF) یک زبان مشترک و استاندارد را برای شناسایی و طبقهبندی فرایند فراهم میکند که به سازمانها اجازه میدهد فعالیتهای خود را از دیدگاه صنعتی و بیطرف ببینند و بحث کنند.
در حالی که محتوای بین صنعتی (Cross Industry) که در محتواهای قبلی ارائه شد، ارزشمند است؛ برای برخی صنایع اعمال آن دشوارتر است و تفاوت در شناسایی و طبقهبندی فرایندها ممکن است در این صنایع بیشتر رخ میدهد. در نتیجه، APQC برای تعدادی از صنایع خاص، چارچوبهای مخصوص تهیه میکند تا استفاده کارآمدتر و سریعتر را ممکن سازد.
در این PCF، طبقهبندی PCF بین صنعتی (Cross Industry) بازنگری شده است تا طبقهبندیهایی از فرآیندهای مرتبط با صنعت مخابرات را شامل شود. چارچوب طبقهبندی فرایند (PCF) صنعت مخابرات، فرآیندهای برنامهریزی زیرساخت، مدیریت معماری سازمانی، تعریف استراتژی کانال و سطوح خدمت، توسعه و استقرار خدمت جدید، مدیریت زنجیره تامین، فعالسازی خدمت و مدیریت ارتباط با مشتری را دربردارد.
فایل Excel چارچوب طبقهبندی فرایند (PCF) صنعت مخابرات نسخه 7.2.1 در ادامه پیوست شده است.
0 نظر