در این مطلب، شاخصهای ارزیابی فرایندهای منابع انسانی (ارتباطات کار و کارکنان)، در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، ارائه شده است. همچنین نسخه PDF شاخصهای مذکور، از پیوست این محتوا، قابل دانلود میباشد.
نظر به اهمیت روزافزون منابع انسانی بهعنوان مهمترین دارایی سازمان، ارزیابی و بهبود فرایندهای مدیریت منابع انسانی، امری حیاتی جهت تحقق اهداف سازمانها است. فرایندهای منابع انسانی استراتژیهای اساسی هستند که مدیران منابع انسانی برای اطمینان از تجربههای کاری موفق کارمندان به کار میبرند. برنامهریزی منابع انسانی (جذب نیرو، گزینش کارمندان و کارکنان، استخدام، آموزش، القای جهتگیری، ارزیابی، ارتقا و اخراج)، حقوق و دستمزد کارمندان سازمان و مزایا، مدیریت اجرایی، روابط نیروی انسانی عناصر اصلی تشکیل دهنده این فرایندها خواهند بود. از سویی، سازمانها در راستای تحقق دورنما یا چشمانداز و اهداف خود فعالیت میکنند. بخش منابع انسانی مسئول تدوین و اجرای برخی از استراتژیهای لازم در جهت دستیابی به این اهداف است و فرایندهای مورد نیاز را تعریف میکند. امروزه فعالیت بخش منابع انسانی صرفا منحصر به افراد نیست. نکته کلیدی مدیریت استراتژیکِ موفق شامل ایجاد، نظارت و به روزرسانی فرایندهای منابع انسانی است. لذا طراحی دقیق فرایندها حائز اهمیت فراوانی است، زیرا زمینهساز اثربخشی آنها خواهد بود چراکه شناخت فرایندهای اصلی مدیریت منابع انسانی و نحوه اجرای درست این فرایندها باعث موفقیت مدیران منابع انسانی خواهد شد. این مهم نیز جز با تدوین و ارزیابی مستمر شاخصهای سنجش فرایندهای منابع انسانی در سازمان، محقق نمیگردد.
در این مطلب، شاخصهای ارزیابی فرایندهای منابع انسانی (ارتباطات کار و کارکنان)، در دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، ارائه شده است. همچنین نسخه PDF شاخصهای مذکور، از پیوست این محتوا، قابل دانلود میباشد.
0 نظر