پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری توسط عباسی در سال 1388 طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 14 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجهای لیکرت می باشد.
تاکنون تعاریف متعددی از CRM ارائه گردیده است. CRM یک رویکرد جامع برای شناسایی، به دست آوردن و حفظ مشتری است که سازمان را قادر میسازد ارتباطات با مشتریان را در میان کانالها، دپارتمانها، کسبوکارها و مناطق جغرافیایی مختلف هماهنگ و مدیریت کند. CRM به سازمانها کمک میکند تا ارزش تمامی ارتباطات با مشتریان را بیشینه کرده و عملکرد شرکت را افزایش دهد.
پرسشنامه استاندارد CRM فرآیند مدیریت تمامی جنبههای ارتباطی شامل جستوجو، فروش و خدمات است که سازمان با مشتریان خود دارد. CRM بهوسیلۀ ترکیب تمامی دیدگاههای ارتباط با مشتری و تبدیل آن به یک تصویر کلی، ارتباطات شرکت با مشتری را ارتقا میدهد و بینشی در رابطه با این نوع ارتباطات برای شرکت فراهم میکند.
CRM نوعی استراتژی در کسبوکار است که سودآوری، درآمد و رضایت مشتری را از طریق سازماندهی همۀ فعالیتهای کسبوکار حول گروهای مختلف مشتریان و ایجاد رفتارهایی در کسبوکار که درنهایت منجر به رضایت بیشتر مشتری شوند، بیشینه میکند.
معرفی پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری توسط عباسی در سال 1388 طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 14 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط دلدار (1392) اعتباریابی شده است.
شیوه نمره گذاری
طیف مورد استفاده در پرسشنامه بر اساس طیف پنج گزینهای لیکرت میباشد (شامل: کاملا موافقم تا کاملا مخالفم)
این پرسشنامه، از پیوست انی محتوا، قابل دانلود میباشد.
0 نظر