اولین گام در اجرای هر تکنیک مدیریتی همراه سـاختن سـازمان و بهرهمندی از حمایت مدیریت ارشـد است. جهتگیری مدیران و کارکنان یک سازمان بسیار وابسته به نگرش و باور مدیریت ارشد سازمان است. در صورتیکه مدیر ارشد سازمان موافق با اجرای مدیریت فرایندهای کسـب وکار باشد و باور داشته باشد که اجرای این تکنیک نتایج و دستاوردهای خوبی برای سازمان دارد، ســایر مدیران و کارکنان نیز اجرای این تکنیک را میپذیرند.
حمایت مدیریت ارشد لازمه موفقیت هر پروژه در سازمان میباشد و باعث میشود مقاومتها کمتر شــده و اجرای تغییرات در ســازمان با سـرعت مناسبتری انجام میشود و متعاقبا هزینه اجرای تغییرات کمتر میشود؛ اما باید توجه داشت حمایت مدیریت ارشد به تنهایی برای استقرار مدیریت فرایند در سازمان و اجرای موفق آن کافی نیست! کارکنان ســازمان بازوهای اجرایی هســتند یعنی کارکنان ســازمان مجری فعالیتهای اجرایی هســتند. وقتی هر کاری در سـازمان تعریف میشود، مدیر ارشد طبق وظایف اصلی خود به برنامهریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و رهبری، ... میپردازد و با تقسیم کار وظایف سایرین را مشخص میکند. حال این کارمندان هستند که با اجرای دقیق و درست وظایف محوله، میتوانند عامل موفقیت سازمان شوند.
بنابراین حمایت مدیریت ارشد و آمادگی کارکنان برای اجرای فعالیتهای پروژه اساسیترین شرط موفقیت است. پس باید قبل از هر اقدامی همراهی کارکنان و مدیریت ارشد را جلب نمایید.
ده اصل طلایی متقاعدسازی برای جلب حمایت مدیر ارشد سازمان
برای جلب حمایت مدیر ارشد باید او را متقاعد کنید که اجرای پروژه مدیریت فرایندهای کسب و کار مزایای شگرفی برای سـازمان دارد. ابتدا لازم است با برخی اصـول متقاعدسـازی آشـنا شـوید و در ادامه مفاهیم تخصصی لازم برای ارائه به مدیرارشد را بیاموزیم.
متقاعدسـازی نیازمند زمان است و یک روزه و یک شبه اتفاق نمیافتد. در ابتدا باید اصول و قواعدی را پایهریزی نمود تا به این هدف دســت یابید، باید نوع ارتباط را طرحریزی کرد، هدف از ارتباط را مشــخص کرد، ابزارهای مورد نیاز را شــناســایی کرد، احساس مخاطب و انگیزه مخاطب را درك کرد.
متقاعدسازی روشهای مختلفی دارد در این نوشتار ما ده نکته طلایی متقاعدسازی را برای شما بیان میکنیم. با استفاده از این ده اصل طلایی شما حتما قادر به متقاعدسازی مدیر ارشد سازمان خود میشوید.
١. مخاطب را بشناسید.
٢. همیشه به دنبال فرصت باشید.
٣. مراقب برخورد اول و زاویه ورود خود باشید.
٤. تمایز ایجاد کنید.
٥. قانون پل طلائی.
٦. تشویق، تقدیر و تشکر فراموش نشود.
٧. حین صحبتها بازخورد دریافت کنید.
٨. از برندهای شناخته شده مثال بزنید.
٩. از آمار و ارقام استفاده کنید.
١٠. به دنبال تاثیرگذاری کلامی باشید.
٥ قدم جایگاهسازی که قبل از متقاعدسازی باید انجام شود.
دیدگاه مدیر ارشـد نسـبت شما چیست؟ آیا شما را صاحب نظر در خصوص تکنیک مورد نظر میداند و مقبولیت کافی را در نظر ایشان داریم؟
پنج اقدام اساسی که برای جایگاهسازی در سازمان باید انجام داد:
١. شناخت شاخصهای مدیر ارشد.
٢. ایجاد قابلیت اعتماد و اتکا.
٣. ایجاد هویت.
٤. ایجاد تمایز.
٥. پایداری.
0 نظر