پرسشنامه مدیریت با ارتباط با مشتری توسط حیدری و اخوان (1388) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 14 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجهای لیکرت می باشد، و سه بعد جذب، حفظ و گسترش روابط با مشتری، زیر ساختاری و مشتری گرایی را می سنجد.
تاکنون تعاریف متعددی از CRM ارائه گردیده است. CRM یک رویکرد جامع برای شناسایی، به دست آوردن و حفظ مشتری است که سازمان را قادر میسازد ارتباطات با مشتریان را در میان کانالها، دپارتمانها، کسبوکارها و مناطق جغرافیایی مختلف هماهنگ و مدیریت کند. CRM به سازمانها کمک میکند تا ارزش تمامی ارتباطات با مشتریان را بیشینه کرده و عملکرد شرکت را افزایش دهد.
پرسشنامه استاندارد CRM فرایند مدیریت تمامی جنبههای ارتباطی شامل جستوجو، فروش و خدمات است که سازمان با مشتریان خود دارد. CRM بهوسیلۀ ترکیب تمامی دیدگاههای ارتباط با مشتری و تبدیل آن به یک تصویر کلی، ارتباطات شرکت با مشتری را ارتقا میدهد و بینشی در رابطه با این نوع ارتباطات برای شرکت فراهم میکند.
CRM نوعی استراتژی در کسبوکار است که سودآوری، درآمد و رضایت مشتری را از طریق سازماندهی همۀ فعالیتهای کسبوکار حول گروهای مختلف مشتریان و ایجاد رفتارهایی در کسبوکار که درنهایت منجر به رضایت بیشتر مشتری شوند، بیشینه میکند.
معرفی پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری
پرسشنامه مدیریت با ارتباط با مشتری توسط حیدری و اخوان (1388) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 14 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، و سه بعد جذب، حفظ و گسترش روابط با مشتری، زیر ساختاری و مشتری گرایی را می سنجد. پرسشنامه در پژوهش بیک پور (1393) اعتباریابی شده است.
بعد جذب، حفظ و گسترش روابط با مشتری: سوال های 1-5
بعد زیر ساختاری: سوال 6-8
بعد مشتری گرایی: سوال های 9-14
شیوه نمره گذاری
طیف مورد استفاده در پرسشنامه بر اساس طیف پنج گزینهای لیکرت میباشد (شامل: کاملا موافقم تا کاملا مخالفم)
این پرسشنامه، از پیوست این محتوا، قابل دانلود میباشد.
0 نظر