کالاکوتا (Kala kuta) در مدل خود CRM را متشکل از سه مرحلۀ جذب، ارتقاء و حفظ می داند که هر مرحله از شناخت و درک رابطه بین سازمان و مشتریانش پشتیبانی می کند.
کالاکوتا (Kala kuta) در مدل خود CRM را متشکل از سه مرحلۀ جذب، ارتقاء و حفظ می داند که هر مرحله از شناخت و درک رابطه بین سازمان و مشتریانش پشتیبانی می کند. این مراحل عبارتند از:
- جذب مشتریان جدید؛ از طریق ترویج رهبری کالاها و خدمات
- ارتقای سودآوری از مشتریان موجود
- حفظ مشتریان سودآور برای حیات خود؛ از طریق تمرکز بر تحویل خدماتی ک مشتریان می خواهند نه بازار می خواهد.
این نظریه بیان می دارد که هر مرحله به شیوه های مختلفی بر روی ارتباط با مشتریان تأثیر می گذارد به نحوی که استراتژی ها و تمرکز سازمان از هر مرحله ای به مرحلۀ دیگر متفاوت است. این امر در جدول زیر نشان داده شده است.
مراحل CRM و توجه و استراتژی های سازمانی متناظر با آنها
مرحله |
کانون توجه سازمان |
استراتژیها |
جذب |
متمایزسازی |
نوآوری |
ارتقا |
دسته کردن |
کاهش هزینه خدمت به مشتری |
حفظ |
انطباق |
گوش دادن به مشتری عرضه محصولات جدید |
در صورت تمایل به دریافت/ بهرهگیری از خدمات و محصولات مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کار و یا فعالیت خود، با ما تماس بگیرید.
0 نظر