کتاب نبض مشتری در دست شما، به این سوال پاسخ میدهد که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری شامل چه اجزایی است و یک کسبوکار برای استقرار آن، چه مسیری را باید طی کند.
کتاب مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) درمورد مفاهیم، راهبردها و پیادهسازی سخن گفته است. این کتاب، تئوریهای جذاب و تازهای را در حوزهٔ مشتریمداری، مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل مؤثر بر آن در بر گرفته است.
استاندارد ایزو 10003 ویرایش 2018؛ دستورالعملهایی را برای یک سازمان برای برنامه ریزی، طراحی، توسعه، اجرا، حفظ و بهبود پروسه حل و فصل موثر و کارآمد اختلافات برای شکایات ارائه می دهد که توسط سازمان حل نشده است.
استاندارد ایزو 10001 ویرایش 2018؛ رهنمودهایی برای برنامهریزی، طراحی، توسعه، پیادهسازی، نگهداری و بهبود کدهای رضایت مشتری ارایه میدهد.
کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی نوشته سیدرضا سید جوادین، توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است. در این محتوا، خلاصهای از این کتاب، به صورت رایگان، قابل دانلود میباشد.
در این کتاب مدیریت فرایندهای کسب و کار مبتنی بر استانداردهای موسسه بهره وری و كیفیت آمریكا (APQC)، ارائه شده است.
استاندارد مدیریت منابع انسانی؛ استخدام_راهنما، که پیش نویس آن در کمیسیونهای مربوط بـر مبنـای پذیرش استانداردهای بینالمللی یا منطقهای به عنوان استاندارد ملی ایران به روش اشاره شده در مورد الف، بند ۷، استاندارد ملی ایران شماره ۵ تهیه و تدوین شده، در دویست و سیزدهمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مدیریت کیفیت مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۴ تصویب شد.
کتاب مجموعه استانداردهای بین المللی مدیریت منابع انسانی شامل چهار استاندارد ISO 30400 (واژه نامه) ISO30405 (راهنمای نیرویابی)، ISO 30408 (راهنمای راهبری نیروی انسانی) و ISO 30409 (راهنمای برنامه ریزی نیروی انسانی) است که مطالعه و کاربست راهبردهای آن می تواند سرآغاز مناسب در راستای بهبود هدفمند و مستمر فرآیندهای مدیریت منابع انسانی در کشور باشد.
استاندارد مدیریت منابع انسانی، واژه نامه، که پیش نویس آن در کمیسیونهای مربوطه بـر مبنـای پـذیرش استانداردهای بین المللی_منطقهای به عنوان استاندارد ملی ایران به روش اشاره شـده در مـورد الـف، بنـد ۷، استاندارد ملی ایران شماره ۵ تهیه و تدوین شده، در دویست و سیزدهمین اجلاسیه کمیتـه ملـی اسـتاندارد مدیریت کیفیت مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۴ تصویب شد.
راهنمای ارزیابی استانداردهای اعتبار بخشی واحد مدیریت منابع انسانی بیمارستان در ایران در ۱۵ فصل و ۱۰۹ صفحه، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتشار یافته است.
انسان موضوعی است کـه در کانون توجه نگرش روابط انسانی در مدیریت قرار می گیرد. این نگرش به دو شاخه اصلی (اما مرتبط و مکمل یکدیگر) به نامهای مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی تقسیم میشود. شناخت و تغییر رفتار فردی، گروهی و سازمانی در حوزه مدیریت رفتار سازمانی قـرار مـی گیـرد. این کتاب، خلاصهای از ترجمه کامل کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی اثر مایکل آرمسترانگ میباشـد.
در این کتاب پس از ارائه مقدماتی درباره یاددهی یادگیری بهویژه در سازمانها، مبحث طراحی آموزشی در آموزشهای سازمانی، بررسی میشود.
استاندارد سیستمهای مدیریت دانش_ الزامات، که پیشنویس آن در کمیسیونهای مربوط بر مبنای پذیرش استانداردهای بینالمللی_ منطقهای بهعنوان استاندارد ملی ایران به روش اشارهشده در مورد الف، بند ٧، استاندارد ملی ایران شمار ٥ تهیه و تدوینشده، در دویست و پنجاه و ششمین اجلاسیه کمیته ملی استاندارد مدیریت کیفیت تصویب شد.
مدیریت دانش (KM) فرآیند شناسایی، سازماندهی، ذخیره و انتشار اطلاعات در یک سازمان است. زمانی که دانش در یک سازمان به راحتی قابل دسترسی نباشد، برای یک کسب و کار بسیار پرهزینه است چراکه زمان ارزشمند افراد صرف جستجوی اطلاعات میشود. یک سیستم مدیریت دانش (KMS) دانش جمعی سازمان را مهار میکند و منجر به کارایی عملیاتی بهتر میشود. این سیستمها با استفاده از یک پایگاه دانش پشتیبانی میشوند.
در کتاب مدیریت دانش، دانش به عنوان سرمایه پنهان یک سازمان مورد بحث قرار گرفته و الگوها و مدلهای مختلف اجرای مدیریت دانش در سازمانها به تفصیل بیان شده است که یکی از جامع ترین منابع در مورد مدیریت دانش می باشد. کتاب مدیریت دانش توسط انتشارات دانشگاه پیام نور جهت استفاده دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد تالیف گردیده است.
این کتاب مدیران و دانشگاهیان را با چالشهای بازارهای امروزی، آشنا و آنها را برای مواجهه با این چالشها راهنمایی میکند.
این کتاب هم به آفرینندگان برندها یاد میدهد چطور قصهشان را روشن و شنیدنی به گوش مشتری برسانند، هم حقیقتی مهمتر از این را یادشان میاندازد که مشتریها معمولاً اهمیتی به داستان شما نمیدهند؛ مهم داستان خودشان است.
این کتاب به ما میآموزد که چطور از تجربههای شخصیمان و قصههایی که از دیگران وام گرفتهایم، استفاده کنیم تا مخاطب با ما ارتباط عاطفی برقرار کند، اعتبار و اصالت گفتههایمان را بپذیرد و تشویق به تلاش و پشتکار شود
این کتاب سفرنامهی سیلیکونولی است. با خواندن این کتاب قرار است از دریچهی تجربهی یکی از مسافران قبلی سیلیکونولی به دنیای استارتآپها نگاه کنید. اگر چیزکی از سیلیکونولی میدانید، قصهی تازهای در انتظارتان است که احتمالاً با شنیدههایتان فرق دارد.
این کتاب به شما یاد میدهد که چطور فایل ارائه را آماده کنید، چطور سرمایهگذاران را پیدا کنید، چطور با آنها تماس بگیرید، در جلسه دربارۀ چه چیزهایی گفتوگو کنید، چطور به سؤالاتی که در جلسه از شما میشود پاسخ درست بدهید، چطور نکات ارتباطیای را که روی سرنوشت و نتیجۀ جلسات سرمایهگذاری یا حتی رقم جذب سرمایه تاثیر میگذارند رعایت کنید؟
این کتاب یکسری ابزار جدید و کاربردی را برای اندازهگیری، مدیریت و شتاب دادن به نوآوری ارائه کرده است. همچنین استراتژیهایی را برای کاهش ریسک در زمان ایجاد مدلهای کسب و کاری جدید ارائه میدهد.
در این کتاب برداشتهای نادرست از مفهوم نوآوری باز و عواملی که مانع اجرای درست آن میشوند، بررسی شده است.
این کتاب سعی میکند با تکیه بر فرهنگ سازمان و با استفاده از کار تیمی، کسب و کارها را در مسیر رسیدن به اقیانوس آبی قرار دهد.
این کتاب شما را با اجزای اصلی ارائۀ اثربخش آشنا میکند. هرفردی با آمادهسازی و تمرین و در واقع کار در زمینۀ هریک از این اجزا میتواند نحوۀ برنامهریزی، گردآوری و اجرای موفقیتآمیز سخنرانی را یاد بگیرد.
کتاب مدیریت تغییر با ایدهها، ابزارها و مثالها به شما میگوید که انواع تغییر کدامند، چطور کارکنان خود را برای تغییر آماده کنید، شش گام مدیریت تغییر کدامند، چطور تغییرات لازم را ایجاد کنید، چطور مقاومت نسبت به تغییر را اداره کنید، چطور طی فرایند دشوار تغییر روحیه خود و کارکنانتان را حفظ کنید و…
کتاب هوش هیجانی برای مدیران پروژه به شما یاد میدهد که هوش هیجانی چیست، چطور احساسات خود را کنترل کنید، چطور با افراد مختلف ارتباط موثر برقرار کنید، روشهای مدیریت روابط در پروژه چیست، چطور تعارض و ناسازگاری افراد درگیر پروژه را حل کنید، چطور از هوش هیجانی در پروژههای بزرگ و پیچیده استفاده کنید و…
کتاب تصمیمگیری فرایندی هشت مرحلهای را برای گرفتن تصمیمات اثربخش به شما معرفی میکند. در این کتاب هر یک از این مراحل، از جمله شناخت موانع تصمیمگیری، ارائه و ارزیابی راهحلهای مختلف، اعلام تصمیم نهایی به سایر افراد و اجرای تصمیم توضیح داده شده است. همچنین در ادامه با پنج ویژگی تصمیمگیری مؤثر و ابزارهای تصمیمگیری آشنا خواهید شد.
با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که گوش دادن فراتر از شنیدن صِرف حرفهای افراد است. همچنین، گوش دادن شامل توجه کردن به نحوۀ بیان افراد و کاری که در حین صحبت انجام میدهند، بستر گفتوگو، و نحوۀ طنینانداز شدن گفتههایشان در ذهن شماست.
این کتاب از سه فصل شامل آگاهی، توانایی و انتخاب تشکیل شده است. اگر میخواهید زندگیتان کیفیت بهتری داشته باشد، باید از محدودیتهایی که خودتان یا دیگران برای شما تعیین میکنند رها شوید. برای این که از محدودیتها عبور کنید و ظرفیت خود را افزایش بدهید باید آگاه شوید، توانمند شوید و انتخابهای درست و بهتری انجام دهید تا حصارها شکسته شود و ظرفیت شما افزایش یابد.
کتاب هنر دستیابی به شما کمک میکند تا به جای حسرت خوردن و یک جا نشستن، به سمت اهداف خود حرکت کنید. این کتاب راهکارهایی عملی در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید از سردرگمی نجات پیدا کنید و برای رسیدن به اهداف خود اقدام کنید.
این کتاب دربارهی پرورش رهبران اصیلی است که به ارزشها و باورهای درونی خودشان باور دارند. این کتاب میگوید این ارزشها و باورهای درونی، مثل یک قطب نماست و شمال حقیقی قطبنما همان مقصدی است که باید در طول زندگی به سمت آن حرکت کنید.
کتاب ایدۀ عالی مستدام به شما یاد میدهد که چگونه ایده، پیام یا نظر خود را به گونهای طرح کنید که اثرگذار باشد و به خاطر سپرده شود. نویسندگان این کتاب به مدت ده سال روی این موضوع که چرا بعضی از ایدهها موفق میشوند درحالیکه بقیه شکست میخورند؟ تحقیق کردهاند.
این کتاب نشان میدهد که اگر میتوانستیم مقصد و هدف خود را تا پایان دنبال کنیم، زندگیمان چه شکلی میشد. ایال بهجای اینکه زندگی ما را از هر رسانۀ دیجیتالی سمزدایی و خالی بکند، ما را با عوامل پنهان روانشناسانهای آشنا میکند که باعث حواسپرتی میشوند.
این کتاب به شما کمک میکند تا رفتارهای خودآگاه یا ناخودآگاه نامطلوب خود را بهبود بدهید.
این کتاب ابتدا، مفاهیم اقتصادی و مالی در نرمافزار اکسل را به شما یاد میدهد. سپس در ادامه، به بخش عمدهای از توابع مالی در اکسل که کاربردی گسترده در مدلسازی مالی دارند اشاره میکند و توضیح میدهد که ورودیهای مورد نیاز هر یک از این دستورات چیست و چگونه باید محاسبه و وارد دستور شوند.
این کتاب به موضوعهایی میپردازد که در ایران کاربرد بیشتری دارد و درک آنها نیز سادهتر است. این موضوعها عبارتاند از تجزیه و تحلیل صورتهای مالی، بودجهریزی سرمایهای، ریسک و بازده.
این کتاب دربارۀ بخت است، بختی که لباس مبدل میپوشد و خود را چیزی دیگر یعنی مهارت معرفی میکند.
در این کتاب منظور از قوی سفید هر رویداد عادی است که در اطراف ما اتفاق میافتد و قوی سیاه همان رویدادهایی هستند که ما انتظار اتفاق افتادنشان را نداریم. قوی سیاه در این کتاب سه ویژگی دارد: هر اتفاقی که غیرمنتظره است، پیامدی سنگین دارد، پس از وقوع قابل پیشبینی به نظر میرسد ولی پیش از وقوع قابل پیشبینی نیست. بحث اصلی این کتاب مربوط است به نابینایی ما در برابر پدیدههای بختی.
ما این کتاب را به گفتمان بزرگ رهبری تقدیم میکنیم، زیرا باور داریم مدلهایی مانند رهبری آگاهانه برای پیشگامان حال و آینده است، که خودشان، سازمانهایشان و جامعهٔ جهانی را به فرازهای جدید موفقیت خواهند رساند. رهبری آگاهانه الگوی کاملاً جدید و معناداری ارائه میکند که هرکسی را که پذیرای آن باشد ارتقا میدهد و غنا میبخشد.
کتاب رهبران آخر غذا میخورند به زبانی ساده، ویژگیهای رهبران موفق و نقش آنها در موفقیت سازمان و جامعه را بیان میکند. سایمون سینک به دنبال آموزش و پرورش رهبران اثرگذار در سازمانها است.
این کتاب، دربارهی پرورش مهارت مربیگری در مدیران است. برای این منظور نویسندهی کتاب هفت پرسش کلیدی ساده و اثربخش را بیان میکند.
این کتاب به شما میگوید چرا سازمانها باید به مسائل اخلاقی اهمیت بدهند. همچنین مسئولیتهای اخلاقی رهبران، مدیران و کارکنان را در قبال سازمان، محیط و جامعه را بررسی میکند.
این کتاب شما را با فرآیند ارسال پیام اثربخش و عواملی که مانع رسیدن پیام درست به دست افراد میشوند آشنا میکند.
این کتاب معنای دستیابی به سرآمدی و تعالی در رهبری و مدیریتِ سازمانها را به هم صورتِ مفهومی و هم به صورتِ کاربردی تشریح میکند.
رویکردهایی که در این کتاب توضیح داده شدهاند از تمرکز تک بعدی بر فرایند قصهگویی فراتر میروند و نشان میدهند که استعداد انسان در قصهگون دیدن جهان، در قصهگون اندیشیدن و رفتار کردن چطور میتواند باعث تحول سازمانی شود.
در این کتاب ابزاری به شما ارائه می شود تا با کمک آن، آنچه را که مشتریانتان میخواهند طراحی کنید و به آنها ارائه دهید.
کتاب عملکرد حرفهای ابزارهایی را در اختیارتان قرار میدهد تا با کمک آنها شناخت بهتری نسبت به ویژگیهای خود پیدا کنید. و بدانید که دیگران دربارهی شما چه فکر میکنند و چه نظری دارند. این کتاب همچنین به شما یاد میدهد که برای رشد و تحول فردی خود و رسیدن به موفقیت برنامهریزی کنید.
در کتاب فرار از جلسه، ابتدا در قالب داستانی پرکشش از اهمیت جلسات اثربخش صحبت می شود و در ادامه راهکارهایی کاربردی برای برگزاری اینگونه جلسات ارائه می شود.
هیچ فرهنگ مشخصی نیست که به درد همه بخورد. فرهنگ شرکت شما باید تجلی منحصربهفردی باشد از شخصیت، باورها و استراتژی شما، و باید پابهپای رشد شرکت و تغییر شرایط، تکامل پیدا کند. پس در این کتاب بهترین فرهنگ را پیدا نخواهید کرد، بلکه صرفاً تکنیکهایی خواهید یافت برای گرفتن نتیجۀ دلخواه از فرهنگ خودتان.
در این کتاب چالشها و دلایل ناکارآمدی مدیریت استراتژیک متعارف و کلاسیک بررسی می شود سپس ویژگیهای مدیریت استراتژیک آرمانی توضیح داده می شود.
نظریۀ کارها مسیری جدید پیش پای شرکتهایی میگذارد که از تلاشهای کورکورانه و تصادفی برای نوآوری سرخورده شدهاند.
کتاب مذاکره حرفهای، تمرینها و روشهایی را به شما یاد میدهد که به کمک آن در هر شرایطی مذاکره اثربخشتری داشته باشید. این کتاب به سؤالهایی مانند آیا شما باید اولین پیشنهاد را بدهید؟، چگونه باید پیشنهادها را مطرح کنید و به آنها پاسخ دهید؟ چگونه میتوانید از طرف مقابل امتیاز بگیرید؟ و چگونه میتوانید به توافقی مناسب برسید؟ پاسخ میدهد.
این کتاب، هر فرد را به عنوان کسب و کاری یک نفره در نظر گرفته است و به افراد کمک میکند تا براساس نقاط قوت و استعدادهای خود مدل کسب و کار شخصی خود را تعریف کنند. رویکردی که با فضای کاری مدرن و علاقهی شخصی افراد هماهنگی دارد.
کتاب مصور «قهرمانهای کسب و کار»، یک داستان بامزه و هیجانانگیز است که اصول اولیه کسب و کار و کارآفرینی را نیز به کودکان آموزش میدهد. همچنین معلمان، والدین، پدربزرگها و مادربزرگها هم از خواندن این کتاب برای کودکانشان لذت خواهند برد.
کتاب سود و دیگر هیچ به موضوعی اشاره میکند که امروزه بیشتر کسب و کارها با آن مواجه هستند یعنی کسب سود بیشتر. این کتاب میگوید فرمولهای قدیمی سود، دیگر جواب نمیدهند؛ بنابراین کسب و کارها برای حفظ بقا و رشدشان نیاز به اتخاذ رویکرد و روشهای جدید و متفاوتی دارند.
بن هاروویتز که مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپهای معروفی در سیلیکونولی است، در این کتاب تجربیات خود را به زبانی ساده، روان و داستانی بیان کرده است. او میگوید نمیخواهم در این کتاب فرمولی ارائه کنم. فقط داستان خودم را میگویم و مشکلاتی که پیش رویم بودهاند. به عنوان کارآفرین، مدیرعامل و حالا سرمایهگذار خطرپذیر
موضوع محوری این کتاب، پاسخ به این سؤال است که کسب و کارهایی که دورهی راهاندازی را با موفقیت گذراندهاند چگونه قادر به حفظ رشد با کیفیت خواهند بود.
در این کتاب میخوانید که چطور با خوابِ بیشتر بهرهوری شما نیز بیشتر میشود. بیشتر مردم فکر میکنند برای بهرهوری بیشتر باید قرار شامشان را با دوستشان لغو کنند یا ساعتهای کمتری بخوابند. اما نه تنها این کار به سلامت روانی آنها آسیب میرساند بلکه کاملاً بی فایده است.
داستان کتاب وقایع کلیدی اقتصاد آمریکا را تعریف میکند و نیش و کنایههایی به سیاست مدارها و اقتصاددانهای جریان اصلی میزند. همچنین نکات بسیاری از مفاهیم اقتصادی را توضیح میدهد و جنبۀ آموزشی هم دارد.
این کتاب تلاش کرده تا مفهوم تفکر استراتژیک را به اصول و تکنیکهایی تفکیک کند که آموختنی و تکرارکردنیاند. به شکلی که بعد از خواندن این کتاب دیگر مفاهیم تفکر استراتژیک برای شما دشوار یا غیرقابل فهم نخواهد بود.
این کتاب تأکید میکند که نوآوری، محصول خلاقیت فردی نیست و نتیجهی کار تیمی و اجرای روشمند آن است و همین جاست که نقش رهبر تیم نیز بیان میشود. این کتاب نتیجهی سه دهه تحقیقات در زمینهی نوآوری را در چارچوبی کاربردی ارائه میدهد و یک نقشهی جامع در اختیار تیمهای خلاق قرار میدهد.
با خواندن این کتاب میتوانیم مشتریان و نیازهایشان را بهتر بشناسیم، ارزشی را که میشود به مشتریان عرضه کرد بهتر بسنجیم و درنهایت نقطۀ تلاقی ارزش خلقشده با نیازهای مشـتریان را دقیقتر بیابیم.
این کتاب روشی به اسم طرح بازاریابی یک صفحهای را ارائه کرده است. این روش به شما کمک میکند تا با استفاده از یک جدول 9 خانهای، مشتریان خود را به سه بخش قبل، حین و بعد تقسیم کرده و بر اساس ویژگیهای مشتریان هر بخش، برنامۀ بازاریابی خود را طراحی کنید.
این کتاب راهنمایی گام به گام است که به شما کمک میکند مخاطب و بستر تعامل پیام را بشناسید و بدانید او به چه چیزهایی توجه میکند تا درنهایت بتوانید دادهها، اطلاعات و پیامهایتان را به درستی به مخاطبتان منتقل کنید.
این کتاب به شما کمک میکند تا به توانمندیهای خود برای ایجاد تغییر در جهان اعتماد کنید،علاوهبراین با ارائه راهکارها در کشف و پرورش خلاقیتتان به شما کمک میکند.
این کتاب می گوید همتیمی خوب دارای سه ویژگی اساسی است. او فروتن، هوشمند و پرولع است. کار کردن با افرادی که این ویژگیها را ندارند سخت، زمانبر و طاقتفرساست.
این کتاب میگوید حفظ کارکنان چیست و چرا اهمیت دارد. سپس استراتژیهای اثربخشی را برای حفظ کارکنان ارزشمند به شما معرفی خواهد کرد.
کتاب بازاریابی پرمحتوا، به شما یاد میدهد که با تولید محتوای اثربخش، توجه مخاطب را به پیام خود جلب کنید و محتوایی تولید کنید که باعث فروش بیشتر و افزایش درآمد شما شود.
در این کتاب با دو انگیزهی متفاوت رهبری آشنا میشویم: رهبری مسئولانه و رهبری پاداشمدارانه. رهبرانی که انگیزههای مسئولانه دارند، به فکر خدمت به سازمان و افراد خود هستند. در مقابل رهبرانی که انگیزههای پاداشمدارانه دارند، رسیدن به رهبری را جایزه میدانند و به دنبال منافع شخصیاند.
کتاب استخدام کارکنان، ابزارها و راهنماییهای لازم را برای انجام مراحل مختلف استخدام مثل تعیین وظایف یک موقعیت شغلی، انتشار آگهی استخدام، انجام مصاحبه، ارزیابی متقاضیانی که با آنها مصاحبه کردهاید و در آخر تصمیمگیری و ارائه پیشنهاد شغلی در اختیارتان قرار میدهد.
این کتاب قرار است شروع مناسبی باشد برای افرادی که میخواهند در مسیر درست بازاریابی دیجیتال قدم بردارند. به طور کلی محوریت این کتاب حول قیف فروش در بازاریابی دیجیتال میچرخد و ساختار کتاب نیز به این صورت است که در هر فصل، نکات و استراتژیهای لازم برای طراحی هریک از اجزای قیف فروش در بازاریابی دیجیتال به صورت سرراست و گامبهگام ارائه میشود.
کتاب نسل پنجم بازاریابی راهنمایی است برای آنهایی که میخواهند در مسیر جدید بازاریابی حرکت کنند و با گره زدن بازاریابی به فناوری از حداکثر پتانسیل فناوریهای پیشرو در جهت اهداف بازاریابی استفاده کنند.
در كتاب مرجع شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد سازمان شاخصهای ارزیابی عملكرد واحدهای حسابداری، مهندسی، لجستيک، توليد، و فروش ارائه شده است. در هر فصل، هر کدام از شاخصها به صورت کامل تعریف شده، فرمول محاسباتی آن توضيح داده شده، يک مثال در مورد آن ذکر شده، و در نهايت نکات به کارگيری آن بيان شده است.
در کتاب نسل سوم بازاریابی دربارهی ارزشهای انسانی، فرهنگ و مسائل مربوط به بازاریابی انسانمحور صحبت شده است.
این کتاب ابزاری را در اختیار شما قرار میدهد تا ایدهی کسب و کارتان را به شکلی اجرا کنید که برای شما درآمدزا باشد. مثالهای کتاب به صورت تصویری ارائه شده و سناریوهای مختلفی در قالب تمرین و کارگاه به عنوان مکمل محتوای کتاب در نظرگرفته شده است که به راحتی میتوانید از آنها استفاده کنید.
کتاب راهاندازی کسب و کار راهنمایی عملی برای کارآفرینان است. در این کتاب، روشی منظم و گام به گام برای راهاندازی کسب و کاری جدید ارائه شده است. شما میتوانید با مطالعهی این کتاب با کل فرآیند کارآفرینی آشنا شوید و شانستان را برای ساخت محصولی منحصربه فرد افزایش دهید.
نویسنده در این کتاب به ما میآموزد که استراتژی واقعا چیست و برای این که بتوانیم یک استراتژی خوب تدوین کنیم چه کاری باید انجام دهیم
در این کتاب جعبه ابزاری غنی به استراتژیستها پیشنهاد میشود. از تاریخهای معکوس بگیرید تا تونل باد. از تحلیل لایهای علتها تا تست لیتموس، از نردبان پرسش تا وکیل مدافع شیطان، از پنج نیروی رقابتی تا هفت اس مکنزی.
این کتاب مدل نسبتا جدیدی در زمینهی تفکر و حل مسئله را ارائه میکند که تفکر طراحی نام دارد. نویسندگان این کتاب میگویند برای حل مسئله و رسیدن به راهحل باید چهار پرسش اساسی را مطرح کرد. آنها هر کدام از این پرسشها را یک مرحله از فرایند تفکر طراحی در نظر میگیرند.
این کتاب، به عنوان یک راهنمای میدانیِ معتبر و کامل، نکاتی مفید برای اتخاذ تصمیمات بزرگ بیان میکند تا این تصمیمات بر اساس شهود یا حدس و گمان اتخاذ نشوند. این کتاب به رهبران نشان میدهد چگونه طرز فکر آزمایشگری را در سازمانشان ترویج کنند و آزمایشگری ایدههای کسب و کاری را به فرآیندی پیوسته و تکرارپذیر بدل سازند.
این کتاب برای هر مدیری است که مسئولیت بخشهای مختلف کسب و کار را بر عهده دارد. این کتاب همچنین برای هر دانشجو، مشاور یا مدیر تازهکارتری است که میخواهد با چالشهایی که مدیران گروه با آنها مواجه میشوند و نحوۀ تصمیمگیریهای این مدیران در مواجهه با چنین چالشهایی آشنا شود.
این کتاب در هفت فصل با زبان ساده به شما یاد میدهد که چطور یک پروژه را شروع کنید، برای آن برنامهریزی کنید، آن را اجرا کنید، روی آن نظارت داشته باشید و پروژه را به پایان برسانید.
هدف اصلی این کتاب آن است که روشهایی را به شما بیاموزد که بتوانید به افراد کمک کنید خودانگیختهتر باشند و به قول وارِن بافِت، به شما کمک میکند بیشتر رهبری کنید و کمتر مدیریت
ISO 10004 استانداردی بین المللی برای دستیابی به رضایت مشتریان از خدمات و تولیدات سازمان ها و شرکت ها تدوین و طراحی گردیده است و به کارگیری این استاندارد از طریق طبقه بندی نیازهای مشتریان، باعث حرکت شرکت به سمت مشتری مداری و رضایت مشتریان می گردد.
استاندارد ایزو 50001 ویرایش 2018 الزامات لازم برای ایجاد، اجرا، حفظ و بهبود سیستم مدیریت انرژی را مشخص می کند. نتیجه مورد نظر این است که یک سازمان را قادر سازد به دنبال یک رویکرد سیستماتیک در دستیابی به بهبود مستمر عملکرد انرژی و سیستم مدیریت انرژی باشد.
ایزو 10015 ویرایش 2019 دستورالعمل هایی را برای سازمان ایجاد می کند تا بتواند سیستم های صلاحیت مدیریت و توسعه افراد را، پیاده سازی، حفظ و ارتقا دهد تا بر نتایج حاصل از انطباق محصولات و خدمات و نیازها و انتظارات افراد ذینفع مرتبط تأثیر بگذارد.
استاندارد ISO 16949 استاندارد مدیریت کیفیت ویژه صنایع مرتبط با خودروسازی میباشد. در استاندارد 16949، کلیه الزامات برای سیستم مدیریت کیفیت در طراحی، توسعه، تولید، نصب و ارائه خدمات مرتبط با صنعت خودرو تدوین شده است. همچنین ویرایش جدید این استاندارد با نام 16949 ویرایش 2016 توسط IATF نهایی و عرضه شده است.
ایزو 29001 سیستم مدیریت کیفیت را برای سازمانهای عرضه محصولات و خدمات برای صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی تعریف می کند.
این استاندارد به مراکزی در حوزه آموزش فعالیت می کنند کمک میکند تا سیستم مدیریت کیفیت ( استاندارد ایزو 9001 ) را متناسب با شرایط و ویژگی های خاص موسسات و مراکز آموزشی تنظیم و طراحی کنند.
استاندارد ایزو 21001 الزامات سیستم های مدیریتی برای سازمان های آموزشی را مشخص می کند. تمام الزامات این استاندارد عمومی هستند.
استاندارد ایزو 45001 (گواهینامه ایزو 45001) استانداردی تخصصی ویژه مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی است که توسط سازمان جهانی استانداردسازی (ISO) تدوین شده است و امکان صدور گواهینامه ایزو برای آن مقدور است
ایزو 22301:2019، مجموعه ای از الزامات سیستم های مدیریت تداوم کسب و کار (BCMS) از سازمان بین المللی استاندارد (ISO) است. BCMS مخفف Business Continuity Management System به معنای سیستم مدیریت تداوم کسب و کار می باشد.
هدف ایزو 38500 ارائه ساختاری از اصول برای مدیران (شامل مالکان، اعضای هیئت مدیره، مدیران، شرکا و مدیران ارشد) است تا در هنگام ارزیابی، هدایت و نظارت بر استفاده از فناوری اطلاعات در سازمانهای خود استفاده کنند.
ایزو 27005 یک استاندارد بین المللی ضروری در زمینه مدیریت ریسک فناوری اطلاعات است. این به سازمان ها کمک می کند تا حفاظت از داده های حساس را منطقی کرده و پیامدهای حملات سایبری و جرایم سایبری را پیش بینی کنند. به عنوان یک گواهینامه بین المللی مشهور، ISO 27005 در سال 2021 به خوبی مورد استفاده قرار گرفت
استاندارد ایزو 31000 (مدیریت ریسک) برای استفاده کسانی تهیه شده است که با مدیریت ریسکها و تصمیمگیریها و تعیین و تحقق اهداف و بهبود عملکرد در سازمانها ارزش ایجاد کرده و از آن ارزش محافظت میکنند .
شرکتها و پیمانکارانی که اقدام به به دریافت گواهینامه ISO 10006 می نمایند، به کارفرما این اطمینان را می دهند که پیمانکار پروژه دارای یک سیستم منسجم مدیریتی برای رسیدن به اهداف پروژه می باشد، لذا شرکت هایی که استاندارد مدیریت پروژه مانند PMBOK یا ISO 10006 در آن پیاده سازی شده، ضمن سازماندهی بهتر به امور و فرآیند ها، باعث افزایش بهره وری و اثربخشی اجرای پروژه ها می گردند.
استاندارد بین المللی ایزو 22000 شامل مجموعهای از دستورالعملها و مقرراتی است که شرکتها با رعایت آنها میتوانند سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی را در سازمان خود پیاده سازی و اجرا نمایند.
ایزو 10668 چارچوبی برای ارزشیابی نام تجاری، شامل اهداف، مبانی ارزیابی، رویکردهای ارزیابی، روش ارزیابی و ارزیابی داده های کیفیت و مفروضات را مشخص می کند.
استاندارد و گواهینامه ISO 13485 استانداردی تخصصی ویژهی شرکتهای تولید کننده تجهیزات و ابزارهای پزشکی و جراحی است.
استاندارد بین المللی ISO 17025 استانداری تخصصی ویژهی آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون میباشد که به احراز صلاحیت این آزمایشگاهها می پردازد.
ایزو 9002 استانداردی است که به خانوادهی ایزو 9000 تعلق دارد و بهعنوان الگویی برای تضمین کیفیت در تولید، سرویس و خدمات شناخته میشود. ایزو 9002 تقریباً شامل تمام دستورالعملهای گواهینامه ایزو 9001 است، اما شامل ایجاد محصولات جدید نمیشود.
استاندارد ایزو ۹۰۰۱ نشاندهنده روش پذیرفته شده برای انجام کاری است. برای مثال، علایم توقف همیشه هشتضلعی هستند و این یک استاندارد است. این روش پذیرفته شدن آنها است. اگر میخواهید خلاق باشید و یک علامت توقف مربعی شکل بسازید، در پیدا کردن خریدار برای محصول مشکل خواهید داشت.
استاندارد ISO 10002 درمورد توجه به شکایات مشتریان بوده و شکایات مشتریان رامنابع اطلاعاتی مفید و رایگانی میداند که در صورت فراهم شدن امکان بروز این اطلاعات و مطرح کردن شکایات، مشتریان اطلاعاتشان را براحتی در اختیار سازمان قرار میدهند
هدف از این استاندارد بین المللی ارائه یک چارچوب به سازمان، برای حفاظت از محیط زیست و واکنش در برابر تغییرات زیست محیطی در تعادل با نیازهای اجتماعی و اقتصادی است . این استاندارد، الزاماتی را مشخص می کند تا سازمان قادر باشد به نتایج مورد نظری که برای سیستم مدیریت زیست محیطی اش تعیین می کند دست یابد
کتاب نوپای خود را به دنیا بیاور: خودت را با آینده وفق بده، روی خودت سرمایهگذاری کن و شغلت را دگرگون کن نوشتهی بن کاسنوچا و رید هافمن، به ما میآموزد که خود باید مسئولیت رشد خویش را برعهده گرفته و به کمک «ماما» خودِ برترمان را متولد کنیم. شبکهسازی و پیدا کردن این ماماها چیزی است که به عنوان یک مهارت در کتاب آموزش داده میشود.
ISO 27001 تنها استاندارد بین المللی قابل ممیزی است که الزامات مورد نیاز سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را معیّن کرده و انتخاب کنترل امنیتی مناسب را تضمین می کند؛ همچنین به سازمان کمک می کند اطلاعات خود را محافظت کند و اعتماد بخشهای ذینفع و به ویژه مشتریان را جلب نماید و برای تهیه، پیاده سازی، اجرا، نظارت، بررسی، نگهداری، و ارتقا سیستم مدیریت امنیت اطلاعات رویکردی پروسهای فراهم می سازد.
کتاب رابطه مدیریت فرایندها و استاندارد ISO 9001 2015 به قلم سید احمد دلیری و محمد رمضانی، ابتدا مدیریت فرایند و ایزو 9001 را معرفی کرده و سپس رابطه این دو را به صورت یک به یک و دقیق مورد مطالعه و بررسی قرار میدهد.
این کتاب یک راهنمای کامل مدیریت تداوم کسب و کار است و سازمان ها با هر اندازهای که باشند و در هر بخشی که فعالیت میکنند، میتوانند نیاز خودشان را به تهیه یک نظام جامع مدیریتی برای حفظ تداوم در کسب و کار و تهیه زیر ساختهای لازم برای پیاده سازی استانداردهای بینالمللی مربوطه برطرف کنند.
در این کتاب انقلابی جدید توسط یک متفکر تجاری معتبر و پیشگام در زمینههای تحقیق در عملیات و تفکر سیستمی، ایکاف بر نیاز فوری به بازنگری انواع سیستمهای موجود در آمریکا، از مدارس بازرگانی تا اتاقهای هیئت مدیره ما تاکید شده است.
کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشتههای فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات معرفی گردید.
کتاب مدیریت ارتباط با مشتری، اثر آدریان پین، مجلد بیستم از مجموعه کتابهای تجارت جهانی است که در زمینهی ارتباط با مشتری نگاشته شده و تمامی مفاهیم کلیدی مربوط به این حوزه را دربرمیگیرد. نویسنده در این کتاب به عاملی مهم برای داشتن فروشی بهتر و سودآور، یعنی هنر و مهارت ارتباط صحیح و درست با مشتریان اشاره دارد. صاحبان مشاغل و شرکتها میتوانند با کمک راهکارهای اثر حاضر به کسب و کاری پررونق و پرسود دست یابند.
کتاب اصول مدیریت تداوم کسب و کار نوشتهی وی نینگ زخاریا ونگ و ژیانپینگ شی، بهعنوان یک راهنما برای برنامهریزی در سه سطح عملیاتی، تاکتیکی و استراتژیک، ساختاربندی استمرار فعالیت شرکتها را بر اساس گواهینامهی ایزو 22301 توضیح میدهد.
کتاب مدیریت دانش، به مفاهیم و زیرساختها، با زبانی ساده و در عین حال مستند و مباحث پایه و بنیانی مدیریت دانش میپردازد و به مواردی چون مفهوم مدیریت اطلاعات و دانش، مقایسهی مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش، مراحل مدیریت دانش و... اشاره دارد.
کتاب مدیریت دانش از ایده تا عمل به قلم پیمان اخوان و روح الله باقری، تمامی مفاهیم، نکتهها و آموزههای مدیریت دانش را با بیانی ساده و روان مطرح کرده و آنها را به گونهای بازگو میکند که هنگام مطالعه دچار سردرگمی و یا گسست مفاهیم نشوید.
کتاب رویکردهایی در مدیریت تولید و عملیات پیشرفته با رویکرد خلق ارزش، با نگرشی به رویکردهای نوین مدیریت تولید و عملیات به سه مبحث تولید ناب، مدیریت زنجیره تأمین و نحوه برخورد با مشتری میپردازد.
کتاب مدیریت پروژه در قرن 21 نوشتهی گریگوری آشر یک اثر متفاوت دربارهی مدیریت پروژه است که با لحن روایی، طنز و حکایتهای شخصی مباحث مربوط به این حوزه را ارائه میدهد. این کتاب با مطرح کردن تئوریهای جدید در زمینهی مدیریت پروژه، راهکارهای مهمی را در این زمینه به مدیران و کارآفرینان آموزش داده است.
کتاب مدیریت منابع انسانی با رویکرد یکپارچگی و اعتماد سازمانی، بیان میکند که تقویت اعتماد و رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد و کارایی سازمانها را ارتقا بخشیده و بقای بلند مدت آنها را تضمین میکند.
کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی یک راهنمای مدیریتی برای سازمان شماست که با کمک آن خواهید توانست به سوددهی بیشتری در کسب و کار خود برسید. در این اثر جی بارنی و ویلیام هسترلی با ارائهی چارچوبی ساده و کارآمد به تجزیه و تحلیل منابع سازمانی در جهت ایجاد رقابتی پایدار پرداختهاند.
کتاب مدیریت استراتژیک با رویکرد بهبود نوشتهی فرهاد آریاتبار، به صورت جامع و کاربردی موضوعاتی مانند تحلیل نقاط قوت و ضعف داخلی، ارزیابی استراتژی، توانمندسازی و مشارکت کارکنان، اثرات فناوری بر محیط کار، افزایش رضایت شغلی و... را مورد بررسی قرار میدهد که باعث حل بسیاری از مشکلات در سازمانها خواهد شد.
در عصري که کارکنان خلاق يک منبع خلق ارزش براي سازمان بهحساب ميآيند، چگونگي مواجهه و اداره اين سرمايههاي انساني مورد غفلت و کمتوجهي سازمانها قرار گرفته است. اين کتاب ضمن مرور اصول اوليه، با کاويدن تحقيقات و تجربيات در کنشي قاعدهمند کوشيده است به اين دغدغهها پاسخي مقنع، مستدل و مدلل بدهد.
در کتاب تعالی سازمانی بر مبنای مدل EFQM 2020 ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص الفبای کیفیت و تعالی سازمانی، تاریخچهای از مدلهای مختلف در این حوزه بیان شده و در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص مفاهیم بنیادین مدل تعالی سازمانی مبتنی بر مدل EFQM، دو نسخه جدید مربوط به سال ۲۰۲۰ و نسخه ماقبل آن (۲۰۱۳) به تفصیل ارائه شدهاست.
نویسنده در کتاب حاضر با نگاهی بر نقش مدیریت و رهبری سازمانی در مدیریه کیفیت و رهبری کیفی سازمان پرداختهاند. گفتنی است، هوش هیجانی عبارت است از مجموعهای از دانشها و تواناییهای هیجانی و اجتماعی که قابلیت کلی انسان را در پاسخ به نیازهای محیطی تحت تاًثیر قرار میدهد
کتاب روش های ورود به بازارهای بین المللی، در فصل نخست، مفهوم بازاریابی بینالملل و تفاوتهای آن با سایر مفاهیم نزدیک به آن را بررسی کرده است. کتاب در ادامهٔ این فصل، به ضرورت اجرای فرایند بازاریابی در بازارهای بینالمللی پرداخته، به ۷ نظریهٔ اصلی در حوزهٔ بازاریابی بینالملل اشاره کرده و در پایان نیز فرایند بینالمللیشدن را موردتوجه قرار داده است.
کتاب در پنج فصل به عملکرد و مفاهیم آن، هدف گذاری و برنامه ریزی عملکرد، نظارت مستمر و مربیگری، ارزیابی عملکرد و ارائه بازخورد، تحلیل و مرور عملکرد و اقدامات اصلاحی می پردازد. کتاب راهنمایی کاربردی برای ارزیابی و بهبود عملکرد کارکنان در اختیار مدیران کشور قرار می دهد.
کتاب حاضر به بررسی دقیق و جامع اقتصاد پلتفرمی پرداخته و از این نظر کتاب ارزشمند و جامعی است. در این کتاب، نه تنها جنبههای تاریخی و ریشهای رشد و تکامل پلتفرمها بحث میشود، بلکه در کنار تحلیل دهها مورد از کسب و کارهای پلتفرمی به انواع پلتفرمها، استراتژیهای ایجاد و توسعهی پلتفرمها، خطاهای رایج در مدیریت پلتفرمها، انقلاب دیجیتال، حاکمیت و مسئله قانونگذاری و در نهایت، آینده پلتفرمها و مسیری که پیش رو دارند، پرداخته شده است.
امروزه مدیران ارشد بسیاری از شرکتها و سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی، وقت،انرژی و منابع مالی قابل توجهی را صرف تدوین استراتژی و راهبردهای اساسی سازمانهای خود میکنند ولی اکثر آنها از عدم اجرای مطلوب استراتژی های خود سخن میگویند.
کتاب عوامل حیاتی موفقیت بهبود چشمگیر کسب و کار با پیاده سازی محرک های قدرتمند
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسبب محیط چالشبرانگیز کسب و کار که پیش روی سازمانها در سراسر جهان امروز قراردارد، اهمیت بیشتری مییابد. این موضوع بویژه در صنایعی که دستخوش تغییرات در آرایش و پیکربندی کانالهای توزیع سنتی میشوند، مهم و حیاتی است
کتاب «ارزیابی عملکرد» توضيح میدهد که ارزیابی عملكرد چیست، شاخصهای کلیدی ارزیابی عملکرد کدامند، برای ارزیابی عملکرد چه دادههایی را باید جمع کنید، چطور باید این دادهها را تفسیر کنید
در کتاب ارزیابی عملکرد؛ آشنایی با زیر و بم ارزشیابی کارکنان، با اصول ارزشیابی عملکرد که دربردارندهی بخشهای مختلفی نظیر بررسی عملکرد و مستندسازی ارزشیابی تا گفتگو در مورد این مسئله با فرد، ثبت نحوهی پیشرفت کار و نیز پیگیری است، آشنا خواهید شد
توسعه اقتصادی تا حدود زیادی به دو بخش تولید و خدمات وابسته است، از طرفی گستردگی این دو بخش بر نقش و اهمیت مدیریت این دو حوزه افزوده است. هدف از تالیف کتاب مدیریت تولید و عملیات این است که تکنیک های کاربردی و مباحث مهم در زمینه تولید و خدمات در یک مجموعه و چارچوب مشخص ارائه گردد
الیاس م. عوض و حسن م. غزیری در کتاب مدیریت دانش، به معرفی بسیاری از جنبههای دانش از مفاهیم تا مردم، ابزارها، رویهها، چگونگی کسب، انتقال، اشتراک و مدیریت آن پرداختهاند.
زمانیکه یک پروژهای با اهداف مشخص تعریف میگردد اگر با هر مدیر، اعضاء و در محیطهای مختلفی انجام گردد باید به یک نتیجه مشخص برسد. بنابراین فقط دانش و نحوه انجام دادن، مدیر پروژه را به یک مدیر پروژه عالی تبدیل خواهد کرد.
هدف تمام کسب و کارها سودآوری است. و وظیفۀ شما به عنوان مدیر یک سازمان درآمدزایی است، ترجیحا هر سال بیش از سال قبل. بهترین مدیران تنها به بودجه توجه ندارند، بلکه ترکیبی از کنترل هزینهها، افزایش فروش و استفاده از منابع را به کار میگیرند. در صورتی که به عنوان یک مدیر بتوانید صورتهای مالی را به درستی تفسیر کنید و مورد استفاده قرار دهید، آن وقت آمار و ارقامی را که برای گرفتن تصمیمات اثربخش نیازدارید در اختیار دارید.
نمیتوان به هیچ وجه این واقعیت را انکار کرد که منابع انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است و مدیریت اثربخش آنها کلید موفقیت سازمان میباشد. مدیریت منابع انسانی و اداره کارکنان، اصطلاحی نسبتاً جدید است که با پیمودن مسیر تعالی طی سالهای اخیر، خود را به عنوان یکی از مهمترین، تأثیرگذارترین و پیچیدهترین رشتههای مدیریت مطرح نمود.
بخش زیادی از زندگی ما سر کار و در ارتباط با همکارانمان میگذرد و خوب و بد بودن این روابط بر کیفیت کل زندگی ما تأثیر میگذارد. در این بین مدیران نقش بسیار مهمی در ایجاد فضای کاری مناسب دارند.
نویسنده در کتاب پیش رو به بیان راهکارهای موثر و کارآمد در تقویت توانایی ها و مهارت های درونی جهت اداره و مدیریت موقعیت های بحرانی پرداخته است. مطالب این کتاب پربار و آموزنده برای استفاده ی کارآفرینان و مدیران در هر حوزه بسیار کاربردی و مفید است.
به باور نویسندگان کتاب «استراتژی اقیانوس آبی» کسب و کارها باید به جای ورود به بازارهای پررقابت (اقیانوس سرخ) وارد فضای بازار نامحدود و کم رقابت (اقیانوس آبی) شده و دست به خلق تقاضا بزنند؛ اقیانوس آبی یعنی بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصت برای سودآوری و رشد بسیار وجود دارد.
این مجموعه، شامل مقالات و گزارشات تخصصی از آخرین تحولات نظری، محاسباتی و کاربردی است که تا کنون منتشر شده است. جلد مقدماتی این کتاب مناسب کارشناسان ریاضی و خوانندگان شیفتهی ریاضیات کاربردی و ریاضیات محض است. مجموعهی این کتابها به بررسی ریاضیات گسسته و کاربردهای آن از زوایایی گوناگون میپردازد.